پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
دیدار مشاور شهردار با آیت الله اعرافی

حوزه/مشاور شهردار قم در امورشهدا وایثارگران از فعالیت ۷۶۸ نفر از خانواده شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران در مجموعه شهرداری قم خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،، طوبی حجازی، امشب (دهم آبان ماه) در مراسم رونمایی از کتاب شهید یدالله صادقی باعنوان «سی سالگی» با ارائه گزارشی از فعالیت های مجموعه تحت اِشراف خود، گفت: سه سال پیش بنا به پیشنهاد شهردار قم، این واحد در شهرداری ایجاد و خوشبختانه تاکنون نیز برنامه‌های خوبی انجام‌شده است.

مشاور شهردار قم درامور شهدا وایثارگران افزود: با توجه به تکریم شهدا و خانواده معظم ایثارگران امروز یک پنجم نیروهای شهرداری قم را خانواده معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان و آزادگان به خود اختصاص داده‌اند و چهار شهید والامقام هم که از کارکنان شهرداری بودند در دوران دفاع مقدس به درجه رفیع شهادت نائل آمدند که تاکنون سه کتاب از سرگذشت این شهدای والامقام از زبان همسران و همکاران شان به رشته تحریردرآمده است.

وی افزود: سرگذشت پژوهی این شهدا وایثارگران از اقدامات دیگر دفتر امورشهدا و ایثارگران شهرداری بود که امروز توفیق داریم سومین کتاب را رونمایی کنیم.

مسئول امور شهدا و جانبازان شهرداری قم تصریح کرد: نخستین کار تشکیل بانک اطلاعاتی ایثارگران و جانبازان سرافراز در شهرداری قم بود که بر اساس آمار موجود در حال حاضر ۵۰۴ ایثارگر در شهرداری وجود دارد که تعدادی دیگر نیز در حال شناسایی هستند.

مشاور شهردار قم ابراز کرد: شهرداری قم بیش از ۱۸۰ جانباز دفاع مقدس پنج درصد تا ۷۰ درصد دارد که برخی از آنان نیز آزاده هستند.

وی با بیان اینکه شناسایی و توانمندسازی جامعه ایثارگری یکی از برنامه‌های شهرداری قم در بخش امور خانواده شهدا و ایثارگران بوده است، تصریح کرد: به‌منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهدا دو یادواره برگزار و با استقبال خوبی مواجه شد.

حجازی جامعه ایثارگری شهرداری قم را ظرفیتی ویژه دانست و افزود: در مجموعه شهرداری قم ۴ شهید تقدیم به انقلاب اسلامی شده است و  ۵۵ جانباز، ۳۶ فرزند شهید و ۹۲ فرزند جانباز نیز در رده‌های مختلف سازمانی در شهرداری قم شاغل هستند.

انتهای پیام  ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha