پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
خانم حسینی واعظ

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان خاطرنشان کرد: شرط پیروزی در مقابل دشمنان، بودن در صف مؤمنان است که در غیراینصورت، راه برای نفوذ دشمن باز خواهد ماند؛ یاد خدا، ایمان، صبر، استقامت، پرهیزگاری، توکل و یقین به وعده‌های الهی، قدرت معنوی بی‌اندازه‌ای به انسان می‌دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گرگان، خانم سیده نفیسه حسینی واعظ در جمع بانوان مدیریت حوزه علمیه خواهران گلستان با گرامیداشت یوم الله ۱۳ آبان و سایر رویدادهای این واقعه بیان کرد: تبعید حضرت امام در ۱۳ آبان سال  ۱۳۴۳، سرآغاز هجرتی بود که ۱۴ سال بعد زمینه‌های پیروزی انقلاب اسلامی را فراهم کرد.

وی اضافه کرد: دشمنان که توان درک ملتی استقلال‌طلب و آزادی‌خواه را نداشتند، دست به اقداماتی بر ضد جمهوری اسلامی ایران زدند؛ از جمله فشارآوردن به مجامع بین‌المللی مانند سازمان ملل، سازمان کنفرانس اسلامی، شورای امنیت، ایجاد جو تبلیغاتی علیه دانشجویان مسلمان و برخی اقدامات دیگر که هیچ‌یک تاکنون در عزم ملت ایران برای مقابله با ظلم و بی‌عدالتی جهانی خللی وارد نکرده است.

مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان به موضوع دشمن‌شناسی و راهکارهای مقابله با آن از منظر قرآن پرداخت و ادامه داد: از نگاه قرآن دشمن به چند دسته تقسیم می‌شود؛ مانند شیطان، یهود، مشرکان، منافقان، کافران و بعضی از همسران و فرزندان.

خانم حسینی واعظ افزود: مبادا همسر و فرزندان، انسان را از تقرب به خداوند باز دارند و یا با القای شبهه آدمی را از عمل صالح باز دارند، در این صورت، از نظر قرآن، فرزندان و همسرانی که مانع ایمان و تقوای انسان باشند، از دشمنان محسوب می‌شوند.

وی، دشمن‌شناسی را مسئله بسیار مهمی دانست و با تاکید بر شناخت انواع دشمن، با استناد به آیاتی از قرآن کریم به بیان برخی از شیوه‌های کلی مبارزه دشمنان پرداخت و توضیح داد: تردید و ایجاد سرگشتگی برای انسان از ابزارهای مهم دشمنان است زیرا از این طریق، زمینه پذیرش انحرافات برای انسان به‌واسطه وسوسه بوجود می‌آید.

خانم حسینی واعظ، ایجاد اختلاف بین مؤمنان و جنگ روانی را به عنوان شیوه‌های دیگر دشمنان معرفی کرد و گفت: براساس آیات قرآن، دشمنان با هدف ضربه‌زدن به جامعه اسلامی به تحقیر مؤمنان و بزرگ‌نمایی مخالفان، توجیه، شایعه، تضعیف باورهای دینی، اظهارات دروغین و یا ریاکارانه، وعده‌های دروغین، فریب، روی می‌آورند.

وی به بیان راهکارهای متعدد قرآنی برای مبارزه با دشمنان پرداخت و تجهیز به قدرت ایمان را نمونه ای از آن موارد دانست و تشریح کرد: مؤمنان برای مقابله با دشمنان، باید ابتدا خود را از آفات درونی حفظ کرده و یقین خویش را افزایش دهند.

مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان خاطرنشان کرد: شرط پیروزی در مقابل دشمنان، بودن در صف مؤمنان است که در غیراین‌صورت، راه برای نفوذ دشمن باز خواهد ماند؛ یاد خدا، ایمان، صبر، استقامت، پرهیزگاری، توکل و یقین به وعده‌های الهی، قدرت معنوی بی‌اندازه‌ای به انسان می‌دهد.

وی به جهاد و مبارزه، افزایش قدرت نظامی و ممنوعیت دوستی با بیگانگان نیز اشاره کرد و گفت: در دین اسلام، ارتباط با مشرکان و کفار در جهت رفع نیازهای اضطراری مانعی ندارد، اما دوستی و تکیه‌کردن به آنان برای سرنوشت جامعه دینی در قالب مسائل مهم سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و نظامی برای ممنوع است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha