یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
اسماعیل هنیه

حوزه/ رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس بر ضرورت توافق بر سر راهبرد ملّی برای آزادسازی و مدیریت پروژه مقاومت در برابر اشغالگران و هماهنگی میان فعالیت سیاسی و مقاومت تأکید کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس بر ضرورت توافق بر سر راهبرد ملّی برای آزادسازی و مدیریت پروژه مقاومت در برابر اشغالگران و هماهنگی میان فعالیت سیاسی و مقاومت تأکید کرد.

وی در یکی کنفرانس مجازی به مناسبت سالگرد صدور بیانیه بالفور که از سوی مرکز مطالعات الزیتونه برگزار شد، خواستار ترسیم دوباره وظیفه تشکیلات خودگردان برای بازگشت اعتبار مسئله فلسطین و پروژه عربی، اسلامی و بین المللی شد.

اسماعیل هنیه تصریح کرد: ما با بازسازی نظام سیاسی فلسطین فاصله زیادی نداشتیم، امّا لغو انتخابات یک تنگنای واقعی ملّی به وجود آورد و ما را به مرحله اول بازگرداند.

ملتی که تحت سلطه اشغالگران قرار دارد باید به راهبرد مقاومت تکیه کند

عضو ارشد جنبش حماس مفهوم پروژه ملّی فلسطین را آزاد سازی و برپایی دولت در تمامی سرزمین فلسطین از طریق مقاومت فراگیر توصیف کرد و گفت: ملتی که تحت سلطه اشغالگران قرار دارد باید به راهبرد مقاومت برای رسیدن به آزادی تکیه کند؛ چراکه اشغالگری و شهرک سازی بر پایه یهودی بودن دولت و الحاق سرزمین فلسطین و آواره کردن ملت آن مبتنی است و وجود ملت دیگر را در سرزمین فلسطین قبول ندارد.

ما دارای عناصر قدرت هستیم که مهمترین آن ملت فلسطین است

هنیه با اشاره به اینکه عقب نشینی گزینه مقاومت از اندیشه رهبری فلسطین و ارائه گزینه های متعدد در مذاکرات، باعث عدم تعادل و بن بست در عملکرد فلسطین شد، بیان داشت: ما دارای عناصر قدرت هستیم که مهمترین آن ملت صبور و بااستقامت فلسطین است و ملت ما منبع انقلاب و رهبران و حامی مقاومت بوده و بخش مهمی از قدرت ما به شمار می رود.

رهبری فلسطین بدون حماس، جهاد اسلامی و نیرو های دیگر معنی ندارد

وی به بازنگری در پروژه ملی فلسطین به عنوان پروژه آزادسازی و بازگشت و بازسازی سازمان آزادی بخش که ضامن مشارکت تمامی نیروهای فلسطینی و ملت فلسطین در داخل و خارج باشد دعوت کرد.

 رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس با تأکید بر اینکه رهبری فلسطین بدون حماس، جهاد اسلامی، جنبش مردمی و شاخه های مختلف جهادی، معنی ندارد، افزود: ما برای ورود به روند ایجاد رهبری یکپارچه فلسطین آماده هستیم.

نبرد سیف القدس نقطه عطفی در تعامل با اشغالگران بود

اسماعیل هنیه نبرد سیف القدس را نقطه عطفی در تعامل با اشغالگران دانست و گفت: این نبرد قدرت مقاومت در حمایت از فلسطین را نشان داد و مسئله فلسطین را به جایگاه اصلی خود بازگرداند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha