جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مهرواره هوای نو

حوزه/ جمعی از پیرغلامان آستان سیدالشهدا و مداحان اهل بیت(ع) با حضور در افتتاحیه مهرواره هوای نو که امروز ۱۷ آبان در تکیه نیاوران در فضایی صمیمانه و معنوی برگزار شد، دغدغه‌های خود در حوزه مداحی کشور را بیان کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، مراسم افتتاحیه مهرواره «هوای نو»، (تقدیر از برگزیدگان سال هیأت و تشکل‌های دینی)،  با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و جمعی از پیرغلامان آستان سیدالشهدا و مداحان اهل بیت(ع) در تکیه نیاوران برگزار شد و برخی از پیرغلامان و مداحان حاضر دغدغه‌های خود را در حوزه مداحی کشور بیان کردند.

حسین سازور مداح اهل بیت(ع) در این مراسم با اشاره به اتفاقاتی که این روزها بسیاری از مردم و اهالی هیأت را نگران کرده، گفت: این شجره طیبه را باید حفظ کنیم و برای این کار پیرغلامان باید بپا خیزند و قیام کنند؛ راه و مسیر سیدالشهدا (ع) نیازمند اخلاص و همت و از خودگذشتگی و تحمل بالا است.

در  ادامه نیز مهدی آصفی از پیرغلامان اهل بیت(ع) به شعرخوانی پرداخت و گفت: تنها راه رسیدن به خدا، امیرالمؤمنین (ع) است.

حجت‌الاسلام وافی، عضو شورای برنامه‌ریزی بخش هیأت مهرواره هوای نو طی سخنانی در این مراسم گفت: در دهه هشتاد، ۹۰ هزار هیأت در شهر تهران و ۱۵۰ هزار هیأت در سراسر کشور داشتیم و این غیر از مجالس موسمی و بانوان بود. تصور کنید در دهه محرم هر کدام از این ۱۵۰ هزار هیأت یک ساعت جلسه داشته باشد در هر شب ۱۵۰ هزار برنامه و در دهه اول محرم یک میلیون و ۵۰۰ هزار ساعت برنامه می‌شود که از این همه چند کلیپ انحرافی و یا خطا خارج شده است.

وی عنوان کرد: نباید با تعداد کمی اشتباه، تمام اقدامات مداحان، منبری‌ها و هیأت‌ها را زیر سؤال برد.

وافی گفت: متأسفانه دیوار هیأت و مداحی کوتاه است و با کوچکترین اشتباهی به آنها هجمه می‌شود. البته این حرف من به این معنا نیست که باید نسبت به کوتاهی‌ها و اشتباهات غافل بود اما نباید عنایات اهل بیت(ع) و رسم امام حسین (ع) که آبروداری و پرده‌پوشی بود را فراموش کرد.

در بخش بعدی این برنامه سعید حدادیان مداح اهل بیت(ع) مهمترین مشکل را عدم آشنایی کافی با کم و کیف تکنولوژی و هنر در دستگاه سیدالشهدا عنوان کرد و گفت: به عنوان شخصی که در عرصه معلمی بیش از ۴۰ سال کار کرده ام و از اول در عرصه هنر توفیقاتی را داشته ام عرض می کنم جوانان تازه‌کار در این عرصه را به ما سپرده اند و باید آن ها را راهنمایی کنیم.

وی اظهار کرد: این‌که می‌گویند هیئت در خدمت رسانه یا رسانه در خدمت هیئت صحیح نیست، هیئت یک رسانه است. رسانه ملی هم رسانه ملی جمهوری اسلامی است و شبهه‌ای باقی نمی ماند. استودیو فی نفسه اشکال ندارد محتوا مهم است که چه باشد.

در بخش پایانی مراسم نیز علی انسانی شاعر و مداح اهل بیت (ع) به سخنرانی پرداخت و گفت: مقام معظم رهبری و امام خمینی (ره) می‌فرمایند؛ نوآوری باید حمایت شود اما هر نوآوری ممدوح نیست و هر کاری صرف اینکه قدیمی نیست مورد قبول نیست. خیلی‌ها می‌ترسند در این خصوص حرف بزنند اما کار به جایی رسیده است که باید اقدام کنیم.

مهرواره هوای نو تا بهمن ماه ادامه خواهد شد و برگزیدگان و فعالان  سه بخش اصلی آن در مراسم اختتامیه با حضور مدیران فرهنگی و مسئولان عالی نظام مورد تقدیر و تجلیل قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha