جمعه ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ |۲۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 31, 2024
امام جمعه اردکان در جمع طلاب و اساتید خواهر

امام جمعه اردکان در جمع طلاب و اساتید خواهر این شهرستان گفت: ولایت و امامت در زمان غیبت کبری، جزئی از امامت و ولایت الهی در عصر حضور است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یزد، حجت الاسلام سید اسماعیل شاکر در نشست اخلاقی-بصیرتی طلاب و اساتید مدرسه علمیه فاطمة الزهرا(سلام الله علیها) اردکان، رهبران دینی را به سه گروه تقسیم کرد و گفت: دوره اول که دوره پیامبران است و با پیامبری حضرت خاتم صلی الله علیه و اله به اتمام رسید .

وی در تبیین گروه دوم و سوم گفت: دوره دوم که دوره امامان است و با غیبت امام زمان(عجل الله تعالی) به صورت ظاهری به پایان رسید و  دوره سوم با ولایت و امامت عالمان دینی آغاز شد.

امام جمعه اردکان با اشاره به آیه ۶۶ سوره هود «فَلَمَّا جَاءَ أَمْرُنَا نَجَّیْنَا صَالِحًا وَالَّذِینَ آمَنُوا مَعَهُ بِرَحْمَةٍ مِنَّا وَمِنْ خِزْیِ یَوْمِئِذٍ ۗ إِنَّ رَبَّکَ هُوَ الْقَوِیُّ الْعَزِیزُ»، اظهار کرد: آیات زیادی از قرآن کریم اشاره به این موضوع دارد که در هر دوره از زمان، امت ها اگر با ولایت همراه بودند، نجات پیدا کردند.

وی ادامه داد: اهل بیت(علیهم السلام) در زمانی که در زندان بودند یا در هنگام خفقان زمان زمینه را برای رجوع مردم به نمایندگان خود فراهم می کردند تا آمادگی برای زمان غیبت و رجوع مردم به عالمان را فراهم آورند.

 شاکر افزود: در زمانی که شرایط برای استفاده از نور خورشید فراهم نیست باید از روشنایی نور ماه استفاده کرد نه اینکه در ظلمت و تاریکی فرو رفت؛ در زمان غیبت هم می توان از عالمان که حجت خدا و فقیه و دارای خطای کمتری هستند بهره گرفت.

استاد حوزه در پایان خاطر نشان کرد: ولایت فقیه حجت و نائب حضرت در زمان غیبت است و او جامع الشرایط و کسی است که حتما معصوم بر کارش نظارت دارد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha