پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
امام جمعه خوی

حوزه/ حجت الاسلام قاسمخانی گفت: سردار تهرانی مقدم علمدار جهاد خودکفایی موشکی ایران بود و کمتر کسی در باره عظمت شخصیت و کار او با خبر بود تا این‌که امام خامنه‌ای در پیام تسلیتش و حضور در تشییع جنازه این شهید، او را به همگان شناساند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از آذربایجان‌غربی، حجت الاسلام حجت قاسمخانی، امروز در خطبه های نماز جمعه خوی که در مصلای این شهر برگزار شد، با تاکید بر برگزاری هر چه باشکوه تر ولادت امام حسن عسکری (ع) و حضرت معصومه (س) اظهار داشت: قوی عمل کردن نهادهای نظارتی و سپردن مسئولیتها به افراد مورد اعتماد، دانا و کاردان و استفاده از جوانان مومن و انقلابی در مسئولیت ها موجب تقویت انقلاب اسلامی می شود. در مسئولیت قرار گرفتن افراد فاسد و هوس پرست از موانع تحقق عدالت اجتماعی است و بشریت را از چشیدن طعم آزادی و عدالت محروم می کند.

وی، روحیه ظلم پذیری را از موانع تحقق عدالت عنوان کرد و افزود: بها دادن به افراد ظالم موجب عدم تحقق عدالت است.

امام جمعه خوی وجود برخی قوانین و تصمیم ها را از دیگر موانع تحقق عدالت اجتماعی دانست و گفت: مقام معظم رهبری در دیدار با هیئت دولت فرمودند: «هر تصمیمی که می‌گیرید باید یک پیوست عدالت داشته باشد. بخشنامه‌ها و مصوبات دولت پیوست عدالت داشته باشد. هر لایحه‌ ای که در دولت تنظیم می کنید باید یک پیوست عدالت داشته باشد. باید مراقب باشید این روش ، این کار، این دستور ضربه به عدالت نزند، طبقات مظلوم را پایمال نکند».

وی افزود: ظلم در بسیاری از اوقات تعمداً یا از روی غفلت و نادانی در لباس عدل ظاهر می گردد و پوشش و رنگ و لعاب آن را به خود می گیرد؛ عدالت خواهی یکی از آموزه های ضروری ولازم و عقلاییِ هرمکتب است اما جریان تکفیر یک جریان انحرافی است که مبتنی برسوء برداشت یا سوء سریره‌ ی یک شخص است.

حجت الاسلام قاسم خانی با اشاره به سالروز شهادت شهید تهرانی مقدم، خاطرنشان کرد: سردار تهرانی مقدم علمدار جهاد خودکفایی موشکی ایران بود و کمتر کسی در باره عظمت شخصیت و کار او با خبر بود تا این‌که امام خامنه‌ای در پیام تسلیتش و حضور در تشییع جنازه این شهید، او را به همگان شناساند.

وی اضافه کرد: شهید تهرانی مقدم اعتقاد داشت که باید قدرتمند باشیم تا بتوانیم از امنیت مردم و نظام‌مان حمایت کنیم و دائماً تکیه کلامش این بود که «ما باید مشت مقام معظم رهبری را پر کنیم، ایشان ذریه امیرالمومنین علیه السلام است و باید مشت ایشان پر باشد.»

امام جمعه خوی بیان کرد: شهید تهرانی مقدم و همسنگران او هم در مقابل قدرت سخت دشمن بازدارندگی مؤثر ایجاد کردند و هم با گشودن راه میان بُر در عرصه دانش دفاعی سیطره نرم دشمن را در عرصه علمی و صنایع دفاعی راهبردی به چالش کشیدند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha