جمعه ۴ خرداد ۱۴۰۳ |۱۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 24, 2024
آيت الله علم الهدي

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، کارآمدی برای حضرت مهدی(عج) را نکته اصلی در رسالت طلبگی خواند و اثرگذاری آن را با این شرط توصیف کرد که قدرت تبلیغ، علم، فکر و ابتکارات طلاب علوم دینی با توسعه علمی و بهره مندی از استعدادهای شان همراه باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی در مراسم عمامه گذاری ۸۰ نفر از طلاب این حوزه که همزمان با شب ولادت امام حسن عسکری(ع) برگزار شد، به رسالت آن حضرت در سازندگی اجتماعی و مسئله جامعه سازی شیعه برای آمادگی دوران غیبت اشاره و ابراز کرد: ایشان در مدت ۶ سال امامت با مشکلات، سختی ها، محدودیت های شدید و خفقان کم نظیری روبرو بودند.
وی با بیان اینکه آن حضرت درصدد ساختن جامعه ای بودند که نمایشگر اسلام ناب باشد، افزود: امام عسکری(ع) می خواستند جامعه منسجمی بسازند که معارف اهل بیت(ع) را در راستای زندگی و زیست بشری به عنوان تابلوی شفافی از اسلام ناب در برابر بینش جهانیان بشناساند و نظام ولایی آن، زمینه ساز و مقدمه ای برای نظام ولایی معصوم باشد.
عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان اظهار کرد: اگر بخواهید سوژه ای را در زمینه ارتباطات عصر اهل بیت(ع) جستجو کنید، غنی ترین منابع شامل روایات و فرمایشات امام یازدهم است که به روابط اجتماعی و ارتباطات انسانی با یکدیگر مربوط می شود.
وی خطاب به طلاب علوم دینی گفت: باید نظام ولایی را به عنوان الگو در برابر جهانیان به عنوان مقدمه ای برای نظام ولایی جهان شمول معصوم(ع) معرفی کنید و نشان دهید.
عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان در ادامه سخنان خود، موقعیت طلبگی امروز با گذشته را متفاوت دانست و به لزوم تاثیرگذاری و کارآیی طلاب علوم دینی با توجه به شرایط کنونی اشاره و خاطر نشان کرد: حضرت بقیه الله(عج) کسی را می پسندند که برای همان روز و زمان مفید باشد. یعنی باید در همه آرمان های طلبگی و آینده نگری های خود ببینیم که چطور برای ایشان کارآمد و مفید باشیم؟
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بر بی توجهی به مقام و شخصیت در دنیا تاکید کرد و موقعیت اجتماعی را در برابر نوکری برای حضرت مهدی(عج) هیچ خواند و اظهار کرد: اینکه بخواهم شخصیت و سمت خود را بیشتر تقویت و بالا ببرم، افسانه های دنیا پرستی است و با نوکری برای آن حضرت نمی سازد.
وی اثرگذاری این رسالت را با این شرط توصیف کرد که قدرت تبلیغ، علم، فکر و ابتکارات طلاب علوم دینی با توسعه علمی و بهره مندی از استعدادهای شان همراه باشد.
در این مراسم که به همت معاونت تبلیغ حوزه علمیه خراسان در مدرسه علمیه عالی نواب برگزار شد، ۸۰ تن از طلاب خراسانی به دست نماینده ولی فقیه در استان، مدیر حوزه علمیه خراسان و تنی چند از اساتید به لباس مقدس روحانیت ملبس شدند.

انتهای پیام/313/25

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha