چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ |۱۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 22, 2024
تصاویر/ آیین رونمایی از از پایگاه کتابخانه دیجیتال نور نسخه جدید

حوزه/ رئیس مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی گفت: کتابخانه دیجیتال نور با امکانات پیشرفته هوش مصنوعی، بزرگ‌ترین کتابخانه دیجیتال برخط در جهان است که با موتور جستجوی پیشرفته در اختیار عموم مردم قرار دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین بهرامی پیش از ظهر امروز در مراسم رونمایی از پایگاه کتابخانه دیجیتال نور (نسخه ۲)که در سالن جلسات این مرکز در قم برگزار شد اظهار داشت: این مرکز از سی سال پیش فعالیت خودش را آغاز کرد و از همان سال هدف خودش را بستر سازی برای دسترسی آسان و دیجیتال به محتوی علوم اسلامی تعریف کرد و توانسته در این سه دهه اقدامات خوبی را در این زمینه انجام دهد.

وی ادامه داد: در یک دهه اخیر نیز مرکز با ورود به موضوع هوش مصنوعی، توانسته امکانات پیشرفته هوش مصنوعی را در تولیدات خود ارائه دهد که یک نمونه آن را می‌توان در پایگاه کتابخانه دیجیتال نور مشاهده کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهرامی با بیان این که ۱۰۰ هزار عنوان کتاب وجود دارد که در پژوهشگاه‌های علوم اسلامی موردنیاز است، تاکید کرد: هدف این مرکز این بوده که این کتاب‌ها در بستر اینترنت در اختیار پژوهشگران علوم اسلامی قرار بگیرد که ۷۰ هزار عنوان از این کتاب‌ها هم اکنون در کتابخانه دیجیتال موجود است.

وی تاکید کرد: پایگاه کتابخانه دیجیتال نور با امکانات پیشرفته هوش مصنوعی

بزرگ‌ترین کتابخانه دیجیتال برخط در جهان است که با موتور جستجوی پیشرفته در اختیار عموم مردم قرار دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha