پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
حجت الاسلام خدابنده لو

حوزه/ به همت امور خانواده مدیریت تهذیب سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم جهت شرکت در دوره های معارف خانواده (طرح کوثر) برای سال تحصیلی جدید (۱۴۰۱-۱۴۰۰) از همسران طلاب ثبت نام بعمل می آید.

به گزارش خبرگزاری حوزه، به همت امور خانواده مدیریت تهذیب سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم جهت شرکت در دوره های معارف خانواده (طرح کوثر) برای سال تحصیلی جدید (۱۴۰۱-۱۴۰۰) از همسران طلاب ثبت نام بعمل می آید.

حجت الاسلام محمدرضا خدابنده لو مدیر تهذیب و تبلیغ سطوح عالی حوزه علمیه قم، با اعلام این خبر گفت: دورۀ آموزش معارف اسلامی خانواده، دورهای است که در آن مباحث اسلامی با رویکردی کاربردی با هدف ارتقای سطح آگاهی دینی خانواده های حوزویان طراحی گردیده است.

وی افزود: به لطف الهی و عنایات خاص امام عصر ارواحنا فداه ۲۲ سال از برگزاری دوره های معارف اسلامی مدیریت تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه قم می‌گذرد و با توجه به نیاز جامعه و استقبال همسران محترم طلاب به فراگیری مسائل دینی- تربیتی، این برنامه همچنان ادامه دارد، این دوره سه سال تحصیلی است که بعد از پایان آن، به دانش پژوهان، گواهی پایان دوره اعطا می شود.

حجت الاسلام خدابنده لو خاطرنشان ساخت: تدریس در این کلاس ها توسط اساتید با تجربه خانم، انجام می گیرد و مدیریت، هماهنگی و نظارت بر کلاسها بر عهده امور خانواده مدیریت تهذیب و تبلیغ سطوح عالی حوزه علمیه قم است.

مدیر تهذیب و تبلیغ سطوح عالی، اهداف دوره معارف اسلامی خانواده (طرح کوثر) را چنین بیان کرد: استحکام بنیانهای اعتقادی، اخلاقی و تربیتی خانواده طلاب در مسیر خودسازی و تبلیغ، ارتقای سطح دانش اسلامی خانوادههای حوزوی، پیش‌گیری از بروز آسیب‌های احتمالی همسران و فرزندان، شناسایی استعدادهای برتر در جهت رشد و بالندگی بیشتر و ارائه الگوی خانواده قرآنی آگاه، موفق و شاداب به جامعه.

وی به محتوای علمی و عملی کلاسهای طرح کوثر اشاره کرد و گفت: عناوین و مفاد دوره، شامل این موارد می باشد آموزش قرآن (روخوانی، روانخوانی، تجوید، ترجمه، مفاهیم و روش تدریس روخوانی و روانخوانی)، عقاید (معارف اسلامی)، اخلاق (سبک زندگی اسلامی) ، فقه (احکام عمومی، احکام ویژه بانوان و روش بیان احکام)، آیین همسرداری ، تربیت فرزند و روش سخنرانی و کلاسداری.

حجت الاسلام خدابنده لو افزود: با توجه به شرایط سال جاری، کلاسها به شیوه حضوری (با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و تعداد محدود) برگزار خواهد شد و مکان، زمان و نحوه برگزاری کلاسهای حضوری به گونهای برنامه ریزی شده که با وظایف خانه داری بانوان محترم و همچنین رعایت نکات بهداشتی تعارضی نداشته باشد.

وی دفاتر فعال معارف خانواده را بدین شرح معرفی نمود؛

۱- پردیسان بلوار دانشگاه، بلوار شهید مولوی، مسجد امام صادق مسجد امام صادق(علیه السلام)

۲- پردیسان، خیابان شهیدان تقوی، خیابان شهید قلی پور، مسجد امام حسن عسکری(علیه السلام) (هزاره هشتم طلاب)

۳- پردیسان، بلوار آزادی (کانال)، خیابان شهید کوچکی، خیابان شهید دهنوی، مرکز خدمات

۴- پردیسان، خیابان شهید نجات خواه، کوچه۴، کوچه شهید رنگرز، مجتمع آیت الله العظمی تبریزی(ره) (هزاره دهم طلاب)

۵- پردیسان، بلوار دانشگاه، بلوار سلمان فارسی، مسجد فاطمه الزهراء (علیها السلام)

۶- شهرک مهدیه، خیابان انتظار، کوچه ۷، فرعی سوم، مرکز علمی تربیتی امام خمینی(ره) (مجتمع شهید حقانی)

۷- بلوار ۱۵ خرداد، بلوار محتشم کاشانی، خیابان شهید بیگدلی، کوچه ۵، نبش میدان، مجتمع آیت الله العظمی شاهرودی(ره)

۸- میدان امام، خیابان کارگر، ابتدای خیابان خیام، مجتمع آیت الله العظمی سیستانی(مد ظله العالی)

مدیر تهذیب و تبلیغ سطوح عالی حوزه علمیه قم یادآور شد: ثبت نام طرح کوثر از ۲۵ آبان تا ۵ آذرماه انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد: داوطلبان علاقه‌مند به شرکت در این دوره‌ها جهت ثبت نام و آگاهی از مراحل آن باید به سایت معاونت تهذیبhttp://tahzib-howzeh.com) ) مراجعه نمایند و برای کسب اطلاعات بیشتر می‏توانند با شماره تلفن ۳۷۸۳۰۹۵۹ تماس حاصل نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha