جمعه ۴ خرداد ۱۴۰۳ |۱۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 24, 2024
حجت الاسلام مجتبی اصغری

حوزه/ حجت الاسلام اصغری گفت: برنامه ریزی برای مطالعه مناسب و یاداشت برداری، مرور مطالب و تدریس آنچه را که یادگرفته اید، موجب ماندگاری مطلب در ذهن می شود و انگیزها را برای حفظ مطالب و تسلط بر آن را راحت می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از آذربایجان‌غربی، حجت الاسلام مجتبی اصغری، امروز در نشست علمی و پژوهشی که با موضوع تکنیک های تمرکز در مطالعه در مدرسه علمیه فاطمة الزهرا (سلام الله علیها)شهرستان ماکو برگزار شد، اظهار داشت: تحقیقات نشان داده است کسانی که در کارهایشان تمرکز می کنند ، نه تنها بازدهی آن کار به طور فزاینده ای بالا می رود بلکه قابلیت این را دارند تا به واسطه تمرکز ، نقاط ضعف خود را به نقاط قوت تبدیل کنند.

وی اضافه کرد: تمرکز فکر با قدرت یادگیری در ارتباط است، به این معنی که هر قدر تمرکز بالا باشد، درک دقیق تر و عمیق تر و یادگیری سریع تر انجام می گیرد و به طور کلی می توان گفت که این مسئله اعتماد به نفس را بالا می برد و موجب رشد می شود.

استاد حوزه علمیه آذربایجان غربی افزود: اساس زندگی توجه است و توجه به هر چیزی قلب را نیز به سمت آن سوق می دهد و لازم است تمرکز خود خود را متوجه فعالیت های پر ارزش کنیم و این مسئله موجب رسیدن به اهداف خواهد شد.

وی از مهمترین اثرات تمرکز را تصمیم گیری سریع، تقویت قدرت یادگیری و استدلال، هدفمند بودن، تسلط بر احساس ها و هیجان ها، کسب آرامش، صرفه جویی در وقت و انرژی، درک احساسات دیگران و آسان شدن کارها بیان کرد و ادامه داد: داشتن مشغله های متعدد، خستگی، ملامت، کسالت و مزاحمت ها و مشغولیت های فضای مجازی، و اثرات داروها و مسائل پزشکی از مهم ترین عوامل حواس پرتی است و با برنامه ریزی می توان جلوی آن را گرفت.

حجت الاسلام اصغری در پایان گفت: برنامه ریزی برای مطالعه مناسب و یاداشت برداری ، مرور مطالب و تدریس آن چه را که یادگرفته اید ، مجوب ماندگاری مطلب در ذهن می شود و انگیزها را برای حفظ مطالب و تسلط بر آن را راحت می کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha