چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ |۱۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 22, 2024
فدا

حوزه/سردار فدا گفت: خدمت رسانی همه جانبه شاخصه بارز بسبج از ابتدای تشکیل تا به امروز بوده است،، شعار محوری امسال «بسیج پاره تن مردم» انتخاب شده است، بخش عظیمی از بسیج خدمات به مردم، برای مردم و با مردم است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، سردار مجتبی فدا، پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته بسیج، ضمن گرامیداشت ۲۵ آبان روز ایثار و شهادت اصفهان اظهار کرد: در طول ۴۳سال گذشته از امامین انقلاب دو جمله معروف درباره اصفهان داریم که نخست، جمله مشهور امام راحل برای ۲۵ آبان است که می فرماید «کجای دنیا را مثل اصفهانی میتوانید پیدا کنید که در یک روز ۳۷۰ شهید تقدیم اسلام کنند» و دومین بار رهبر معظم انقلاب در بهمن ۹۷ در پی شهادت ۲۷ پاسدار لشکر امام حسین(ع) شهدای مدافع امنیت بود.

وی با اشاره به اینکه مردم اصفهان در روز ۲۵ آبان، علاوه بر تشییع پیکر ۳۷۰ شهید، عصر همان روز اعزام مجدد به مناطق عملیاتی داشتند که نشان از آن است هیچ خلل، ترس و واهمه ای در دل مردم اصفهان ایجاد نشد و باور آنها را راستین تر ساخت.

فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان تصریح کرد: اصفهان در بُعد ایثارگری و شهادت یَد طولانی دارد و عملکرد یگان های مختلف بسیجی و سپاه در هشت سال دفاع مقدس گواه این ادعا است.

وی اذعان کرد: شجره طیبه بسیج در طول چهار دهه گذشته، نیز در اصفهان بر همین طریق عمل کرده است و از روز اول شاهد برکات و خیرات این شجره طیبه در عرصه های مختلف چون علم و فناوری، امنیت و آرامش، جهادسازندگی، محرومیت زدایی و نقش آفرینی بی بدیل بسیج در دفاع از حرم و مقابله با توطئه های اجتماعی ها و ناآرامی های ایجاد شده به دست دشمنان بودیم.

سردار فدا افزود: خدمت رسانی همه جانبه شاخصه بارز بسبج از ابتدای تشکیل تا به امروز بوده است، امروز بسیجیان با جذب نیروهای مردم و حفظ و آمادگی، نقش محوری در راستای بیانیه گام دوم در پیش گرفته است، شعار محوری امسال «بسیج پاره تن مردم» انتخاب شده است، بخش عظیمی از بسیج خدمات به مردم، برای مردم و با مردم است.

وی در تشریح اقدامات و فعالیت های بسیجیان اصفهان در ایام کرونا عنوان کرد: بسیجیان با تشکیل ۱۱۰۰قرارگاه سلامت در بحث غربالگری ۸۰ درصد مردم اصفهان در ایام کرونا اقدام کردند، همچنین روزانه ۱۲۰نفر از بسیجیان در مراکز درمانی برای کمک به مردم حاضر شدند.

فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان تصریح کرد: در واکسیناسیون و راه اندازی مراکز واکسیناسیون، بسیجیان حضور جدی پیدا کردند، نقش ویژه بسیج طلاب و روحانیون در تقویت و ارتقاء حلقه های صالحین بی بدیل است.

وی یادآور شد: همچنین بسیج طلاب و روحانیون ظرفیت خوبی در موضوعات کرونا چون کمک به کادر درمان، نیروهای جهادی، تغسیل اموات کرونایی و حتی مربی های آموزشی، جدی ورود کردند و ۱۲۰نفر به صورت دایمی از بسیجیان طلاب خواهر و برادر در بیمارستان ها حضور داشتند.

فدا افزود: آمریکا دیگر ظرفیت و امکان اجرای ماموریت های خود در منطقه را ندارد و بسیجیان چنان ظرفیتی را شکل داده اند که توطئه های مختلف دشمن را درمنطقه خنثی می کند.

وی در توضیح اهم برنامه های سپاه استان در هفته بسیج خاطرنشان کرد: تجلیل از شهدای تفحص شده و تجدید میثاق با شهدا، پویش نصب عکس شهدا در محلات، تهیه و تقدیم ۹هزار آلبوم به خانواده شهدا در هفته بسیج، آغاز اردوی راهیان نور دانش آموزی حضوری به صورت محدود واز طریق وبیناری نیز با ارتباط با یادمان ها، تجلیل از پایگاه های برتر خواهر و برادر بسیج استانی در قالب جشنواره مالک اشتر، اجلاس نماز، همایش تجلیل از پیشکسوتان بسیج، افتتاح ۱۱۰پروژه عمرانی و افتتاح ۴۰۰نیروگاه خورشیدی که منبع خوب درآمد پایداری برای خانواده های شرق اصفهان، تهیه ۱۳۵سری جهیزیه، ۳۰۰نشست تخصصی تحکیم بنیان خانواده در محلات، ۳۰۰یادواره شهدا، آغاز پویش نذر خون بسیجیان، برقراری میز خدمت در نمازهای جمعه، رزمایش سراسری ثامن در فضای مجازی و برپایی ایستگاه های نما و نوا تنها بخش یاز برنامه های هفته بسیج در استان است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha