جمعه ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ |۲۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 31, 2024
تصاویر/ مراسم عزاداری حضرت فاطمه معصومه(س) در موسسه عالی فقه و علوم اسلامی

حوزه/ عبادت در لسان قرآن و روایات منحصر به برخی مناسک همانند نماز، روزه و حج نیست بلکه هرکاری که انسان برای رضایت خدای متعال انجام دهد عبادت است و یکی از مهم ترین عبادت های طلاب همین درس خواندن و سربازی امام عصر(عج) است که ثمرات آن غیرقابل توصیف است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، مراسم سوگواری و عزاداری رحلت جانگداز حضرت معصومه(س) امروز با حضور جمعی از اساتید و طلاب موسسه عالی فقه و علوم اسلامی بعد از نماز ظهر و عصر در نمازخانه این موسسه برگزار شد.

حجت الاسلام احمدعربیان در این مراسم، گفت: همه ما طلاب نمک پرورده حضرت معصومه(س) هستیم و از خدای متعال توفیق طلب می کنیم که همیشه زندگی قدردان این نعمت باشیم.

وی افزود: شهر مقدس قم حرم و خانه اهل بیت(ع) است و آیت الله العظمی بهجت از آیت الله العظمی بروجردی نقل می کردند که ایشان گفته بودند، در روایات اهل بیت(ع) کمتر روایتی یافت می شود که یکی از روات آن قمی نباشد و این افتخار بزرگی برای قم است که در نشر معارف اهل بیت(ع) ایفای نقش می کند.

سخنران این مراسم، تاکید کرد: یکی از مهم ترین ویژگی های حضرات معصومین(ع)و پیروان صادق آنها این است که حال خوش بندگی داشتند و در هیچ حالی از یاد و عبادت خدای متعال غافل نبودند و این روحیه به شکل مستمر در همه ابعاد زندگی آنان مستمر بوده است و برای ما باید الهام بخش باشد.

حجت الاسلام عربیان با اشاره به سیره پیامبر گرامی اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع) در بندگی خدای متعال گفت: رسول گرامی اسلام با شرایط گوناگون و سختی های فراوانی روبرو بودند تاجایی که حضرت فرمودند هیچ پیامبری مثل من آزار و اذیت نشده است و همه دغدغه آن حضرت هدایت بشر بود اما در همه این سختی ها پیامبر همواره حال خوش بندگی داشتند و این روحیه برایشان نمایان بود.

وی گفت: زبان همه ما الکن است تا سختی ها و مشکلاتی که برای امیرالمومنین(ع) پیش آمده بود را بیان کنیم، اما عبادت و بندگی آن امام همام همواره برای همه انسان ها الهام بخش بوده است.

سخنران این مراسم تاکید کرد: همه مصیبت هایی که بر شیعه و پیروان اهل بیت(ع) وارد می شود متوجه قلب مقدس امام زمان(ع) است و در روایتی نیز آمده است که افضل مردم کسی است که عاشق عبادت و بندگی خدا باشد.

حجت الاسلام عربیان با بیان اینکه عبادت هرشخصی ممکن است متفاوت از دیگری باشد گفت: عبادت در لسان قرآن و روایات منحصر به برخی مناسک همانند نماز، روزه و حج نیست بلکه هرکاری که انسان برای رضایت خدای متعال انجام دهد عبادت است و یکی از مهم ترین عبادت های طلاب همین درس خواندن و سربازی امام عصر(عج) است که ثمرات آن غیرقابل توصیف است.

وی در پایان این مراسم گفت: هرکسی باید ببیند که چه کاری در دسترس دارد اگر همان وظیفه را به نحو احسن وبرای رضایت خدای متعال انجام دهد این می شود عبادت و بندگی خداوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha