جمعه ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ |۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 14, 2024
کد خبر: 990919
۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۶
حجت الاسلام توحید ایمانی

حوزه / افرادی که دینشان بر اساس تفکر و عقلانیت است، ایجاد تغییرات مثبت در آن ها آسان است، اما افراد متعصب عادات غلط خود را نیز به پای دین می نویسند و حاضر به تغییر آن ها نیستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از آذربایجان غربی، حجت الاسلام توحید ایمانی، امروز در جمع طلاب خواهر شاهین دژ که در مدرسه علمیه الزهرا (س) این شهر برگزار شد، با اشاره به روش های تربیتی اظهار داشت: در تربیت انسان نقش استاد بسیار مؤثر است؛ سلمان ها در اثر ارتباط با پیامبر(ص) و تربیت تحت نظر ایشان به جایی می رسند که رسول خدا (ص) می فرماید: «سلمان منّا اهل البیت»، لذا مهم ترین مسئله در حرکت انسان به سوی خداوند متعال داشتن استاد دین شناس است.

وی با بیان این که از مهم ترین شرائط لازم برای تربیت دینی و حرکت انسان به سوی خداوند، تشخیص درست مسیر است، گفت: در مطالبی که به حضرت لقمان نسبت می دهند، یکی از علت های تربیت صحیح خود را آموختن از افراد نادان عنوان می کند که من هر آن چه که اشخاص بی ادب و جاهل انجام می دادند دوری می کردم.

معاون تهذیب مدرسه علمیه امام محمد باقر (ع) شاهین دژ تصریح کرد: اینکه انسان بدون استاد بخواهد راه درست را طی کند، بسیار دشوار است.

وی اضافه کرد: دلیل اینکه بعضی افراد مسلمان به سبک غربی تربیت می شوند و شاگردان خود را نیز به آن روش آموزش می دهند، تبعیت از مبانی تربیتی غیر اسلامی است. امام خمینی (ره) فرمودند؛ که غرب می خواهد ما را به استعمار بکشد.

حجت الاسلام ایمانی با بیان این که انسان هایی که خود فانی می دانند، دنیا را به عنوان مقصد برای خود انتخاب نکرده اند، بلکه آن را وسیله ای برای رسیدن به سرای آخرت می دانند، افزود: افرادی که دینشان بر اساس تفکر و عقلانیت است، ایجاد تغییرات مثبت در آن ها آسان است، اما افراد متعصب عادات غلط خود را نیز به پای دین می نویسند و حاضر به تغییر آن ها نیستند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha