دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ |۲۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 3, 2024
امام جمعه قشم

حوزه/ امام جمعه قشم گفت: برای توسعه نیازمند مدیرانی هستیم که در جزیره ساکن باشند و مدیر پروازی و حتی مدیری که در بندرعباس زندگی کنند و دائما بین بندرعباس و قشم در تردد باشد را نمی خواهیم.

به گزارش خبرنگار حوزه از هرمزگان حجت الاسلام غلامرضا حاجبی، در دیدار با مسئولان بسیج اقشار قشم با اشاره به اهمیت احداث پل خلیج فارس، اظهارداشت: پل خلیج فارس برای اهالی استان هرمزگان بسیار حائز اهمیت است، چرا که تردد خودرو کمترین کارکرد این پل است و منافع احداث آن بسیار عمیق‌تر از این مباحث است که در نگاه سطحی طرح شود.

وی افزود: ارتباط و اتصال جزیره قشم به سرزمین اصلی امری کاربردی است و دارای آثار اجتماعی، روانی و امنیتی مثبتی است و به امر ترانزیت کالا نیز می تواند کمک شایانی کند به همین جهت بایست آن را جدی گرفت.

امام جمعه قشم بیان کرد: در صورت احداث پل خلیج فارس قدرت مانور برآب برنامه ریزی در امر تردد و ترانزیت بالا خواهد رفت و با احداث این پل می‌توان برنامه‌های دیگری برای راه‌آهن و تردد مسافر و همچنین ترانزیت کالا از طریق قطار را پیش‌بینی کرد.

حجت الاسلام حاجبی عنوان کرد: برای توسعه نیازمند مدیرانی هستیم که در جزیره ساکن باشند و مدیر پروازی و حتی مدیری که در بندرعباس زندگی کنند و دائما بین بندرعباس و قشم در تردد باشد هم نمی خواهیم. هر مدیری که در قشم مسئولیت دارد باید با خانواده در قشم ساکن شود تا در کمبودها، کاستی‌ها و مشکلات با مردم قشم شریک باشد و بتواند آنها را درک کند.

وی در ادامه گریزی به مشکلات آب جزیره قشم هم زد و آن را حاصل مشکلات مدیریتی دانست و همچنین با اشاره به اسکله کاوه ی این جزیره وضعیت نامطلوب آن را مورد نقد قرار داد.

تاکید بر حمایت از سرمایه گذاران به عنوان افسران جنگ نرم، انتقاد از نرخ بیکاری ۱۸ درصدی شهرستان قشم و بیان مشکلات جاده درگهان به لافت از دیگر محورهای سخنان امام جمعه قشم در این دیدار بود.

امام جمعه قشم همچنین در دیدار سرهنگ امیری کیا فرمانده ناحیه سپاه قشم و حجت الاسلام درویشی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه قشم، اظهار کرد: هفته بسیج، بزرگداشت جانفشانی هایی است که برای سربلندی این سرزمین صورت گرفته است.

وی ادامه داد:هوشمندی حضرت امام خمینی(ره) تبلور دوباره بسیج در عصر حاضر بود و منشاء این تفکر از آیات الهی است.

وی با اشاره به توکل به خدا و اعتماد به نفس به عنوان مهمترین شاخص های تفکر بسیجی، افزود: در تفکر بسیجی تکلیف الهی دیده می شود، نگاه به سود آوری ندارد و صحنه کار، و پیروزی برای بسیجی تبدیل به عبادت می شود، که جایزه آن به درجه رفیع شهادت ختم می شود.

حجت الاسلام حاجبی ادامه داد: بسیجیان باید مطالبه گری عاقلانه و شجاعانه داشته باشند، چرا که فردی انقلابی است که به موقع و بدون هیچ رودربایستی و محکم از انقلابش دفاع کند و این تفکر بسیجی مایه ترس و ناامیدی دشمن است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha