سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 21, 2024
رمضانی

حوزه/ رمضانی از ثبت نام بیش از یک هزار و ۱۴۰ ناشر برای شرکت در نمایشگاه مجازی استان اصفهان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، علی رمضانی، پیش از ظهر امروز به صورت ویدئو کنفرانس در نشست خبری نخستین نمایشگاه مجازی کتاب اصفهان اظهار کرد: استان اصفهان در عرصه فرهنگ کتاب و کتابخوانی یک استان پیشتاز است و به عنوان اولین استان در سطح کشور برای اجرای نمایشگاه کتاب به صورت مجازی انتخاب شد.

مدیر عامل خانه کتاب و ادبیات کشور با بیان اینکه محدودیت های کرونایی که باعث برگزاری نمایشگاه ها به صورت مجازی شده است، گفت: حرکت به سمت برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب، اهدافی چون بهره مندی از ظرفیت بالای فضای مجازی و تحقق عدالت فرهنگی در سطح وسیع تری را محقق می سازد.

رمضانی عنوان کرد: سال گذشته نمایشگاه مجازی کتاب در تهران به ما ثابت کرد در جای جای کشور خوانندگان کتابی داریم که تا امروز از آنها غفلت کرده ایم، لذا باید دسترسی خوبی برای همه افراد آحاد کشور در راستای اجرای عدالت فرهنگی فراهم سازیم.

وی توضیح داد: حضور ناشران بدون هیچ گونه هزینه و محدودیت از جمله مزایای برگزاری نمایشگاه کتاب به صورت مجازی است که باعث شده بیش از یک هزار و ۱۴۰ ناشر برای پانزدهمین نمایشگاه اصفهان ثبت نام کنند و قریب به ۱۰۰۰ ناشر تاکنون در حال بارگذاری کتابهای خود در سایت های مربوطه برای خرید مردم هستند. همچنین بیش از ۵۰ ناشر استانی در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

مدیر عامل خانه کتاب و ادبیات کشور اظهار کرد: علاوه بر دسترسی عادلانه بیشتر و به تبع افزایش قدرت انتخاب مردم در خرید کتاب، سهولت دسترسی و کاهش رفت و آمدها از جمله اهداف برگزاری نمایشگاه کتاب به صورت مجازی است.

وی بیان کرد: با همکاری شرکت ملی پُست نتایج خوب را در زمینه اجرای نمایشگاه مجازی کتاب داشتیم که مانع از رفت و آمدهای غیر ضروری در شرایط فعلی شد.

رمضانی خاطرنشان کرد: حوزه علمیه کهن استان اصفهان ویژه برنامه هایی را برای بهره مندی بیشتر طلاب و روحانیون از نمایشگاه کتاب فراهم کرده است که شایسته تقدیر است.

مدیر عامل خانه کتاب و ادبیات کشور پیرامون یارانه کتاب در نمایشگاه امسال، اظهار کرد: یارانه اختصاص پیدا کرده به صورت اعتبار در اختیار خریداران قرار می گیرد که پیش بینی می شود برای ۱۱ هزار نفر امکان خرید کتاب همراه با یارانه به صورت تخفیف باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha