پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
تصاویر/ نشست خبری معاون پژوهش جامعه المصطفی العالمیه

حوزه/ دبیر اجرایی هفته پژوهش المصطفی العالمیه از افتتاح نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی المصطفی (ص) در تاریخ بیستم آذرماه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، قلی زاده طی سخنانی در نشست خبری ویژه هفته پژوهش که در سالن جلسات این نهاد علمی و پژوهشی برگزار شد، با اشاره به تشکیل دبیرخانه دائمی هفته پژوهش و پیگیری برنامه های مربوطه در طول سال ابراز داشت: علاوه بر تشکیل شورای سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی در این دبیرخانه، همچنین کمیته های برنامه‌ریزی، اجرایی و نیز کمیته ارتباطات و اطلاع‌رسانی مشغول به فعالیت هستند.

وی افزود: از همان آغاز سال، ما جلسات تخصصی منظمی در این باره داریم و اقدامات لازم برای هفته پژوهش با هدف حمایت و پشتیبانی از پژوهشگران و رفع موانع فراروی کار آن ها در دستور کار قرار گرفته است.

دبیر اجرایی هفته پژوهش المصطفی با بیان این که شعار امسال هفته پژوهش در حقیقت شعار سال معاونت است که برگرفته از نام گذاری سال از سوی رهبر معظم انقلاب می باشد، گفت: ما معتقدیم که پژوهش باید سبب رفع موانع شود، ضمن آن که هدف از تشکیل این دبیرخانه معرفی جامعه المصطفی به‌عنوان نهاد شاخص علمی و آموزشی و پژوهشی است و کمیته ها نیز بر اساس همین هدف به اجرای برنامه ها و طرح های خود می پردازند.

وی ادامه داد: یکی از اصلی ترین وظایف کمیته اجرایی هفته پژوهش، ارزیابی فعالیت‌های پژوهش است تا با شناسایی نقاط ضعف و قوت بهتر بتوانیم فعالیت ها را به سرانجام مطلوب برسانیم.

قلی زاده بیان داشت: در همین راستا یکی از مهم ترین کارهای ما در هفته پژوهش، علاوه بر همین نشست خبری، برگزاری نمایشگاه دستاوردهای جامعه المصطفی است که مراسم افتتاحیه آن روز شنبه بیستم آذرماه در مدرسه عالی امام خمینی(ره) واقع در فلکه جهاد است.

وی گفت: مراسم اختتامیه هفته پژوهش المصطفی نیز روز پنج‌شنبه ۲۵ آذرماه همراه با تقدیر در برگزیدگان نمایشگاه و نیز تجلیل از اساتید و پژوهشگران برتر برگزار می شود.

وی افزود: برنامه‌های هفته پژوهش به سه بخش پیش از هفته پژوهش در حین و پس از هفته پژوهش تقسیم می‌شود و ویژه‌نامه هفته پژوهش به‌صورت دیجیتال و نسخه مکتوب مصاحبه‌های علمی و برنامه‌های این هفته را موردتوجه قرار می‌دهد.

دبیر محتوایی هفته پژوهش المصطفی نیز در این نشست گفت: بیش از ۴۰ مرکز از مراکز تابعه و پیوسته جامعه المصطفی در نمایشگاه هفته پژوهش شرکت می‌کنند.

نوبخت افزود: از مراکز پژوهشی خارج از قم برای حضور در این نمایشگاه دعوت‌شده، ضمن آن که امسال نمایشگاه پژوهشی در سطح حوزه‌های علمیه به‌صورت متمرکز برگزار نمی‌شود و جامعه المصطفی این اقدام شایسته را ترتیب داده است.

وی همچنین بابیان اینکه هم‌زمان با هفته پژوهش ۱۱ نشست و نقد کتاب در نمایشگاه المصطفی برگزار می‌شود، گفت: مرکز بین‌المللی و نشر المصطفی بیش از ۴ هزار اثر را در ۴۲ زبان و موضوعات تخصصی منتشر کرده است، ضمن آن که ۱۲۰ اثر جامعة المصطفی به مناسبت هفته پژوهش رونمایی می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha