جمعه ۴ خرداد ۱۴۰۳ |۱۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 24, 2024
پرستاران

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان لرستان به مناسبت میلاد با سعادت حضرت زینب کبری(س) و روز پرستار از مقام والای پرستاران قدردانی کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی، نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد، به مناسبت فرا رسیدن میلاد با سعادت حضرت زینب(س) و روز پرستار پیام تبریکی صادر کرد.

متن این پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

پنجم جمادی الاولی سالروز میلاد حضرت زینب(س) بانویی که با صبر، بصیرت، فداکاری و استقامت خود الگوی بی بدیلی برای مردان و زنان آزاده جهان شد.

بانویی که با نهایت عطوفت و بردباری، زبانزد عالمیان شد و روح بلند و جسم پاکش علاوه بر آلام بسیار یاری گر و دستگیر عالمیان گردید.

این روز فرخنده را روز پرستار نامیدند تا پرستاران به تبعیت از آن بانوی بزرگ از روح بلندش استمداد طلبیده و آن وجود آسمانی را الگوی خود قرار دهند.

پیشینه درخشان پرستاران با فداکاری جانانه در دوران دفاع مقدس در سخت‌ترین و طاقت‌فرساترین شرایط کاری برای نجات جان رزمندگان و از ابتدای شیوع ویروس منحوس کرونا در کشور عزیزمان ایران، برای نجات جان بیماران کرونایی، از آن زمان تا این زمان، نشان از ارتباط پیوسته و عمیق جامعه پرستاری و مدافعان سلامت، با آرمان‌ها و ارزش‌های دفاع مقدس و انقلاب اسلامی است، و بی تردید مجاهدت پرستاران و کادر درمان بر تارک تاریخ ایران اسلامی جاودانه خواهد ماند.

از این رو شایسته است که مجریان کشوری و استانی با اجرای سیاست های کلی سلامت، که از سوی مقام معظم رهبری به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ابلاغ شد، چشم‌انداز آینده کشور را در حوزه سلامت برای رفاه مردم و پرستاران، از جمله دغدغه‌های مبتنی بر امنیت شغلی و نظام پرداخت عادلانه، مشکلات این قشر زحمتکش را برطرف نمایند.

روز پرستار فرصت مغتنمی برای تقدیر از خدمات و مجاهدت‌های این گروه از کارکنان زحمت‌کش و جان‌برکف، و تشکر خالصانه از همراهی و همدلی خانواده‌های این عزیزان در عرصه حساس و پیچیده مراقبت‌ های درمانی است.

اینجانب روز پرستار را به جامعه پرتلاش پرستاری ایران اسلامی، خاصه پرستاران خدوم لرستانی، که زینب گونه رنج ها و دشواری‌ها را در این عرصه مهم بر جان خریده، تبریک گفته و صمیمانه سپاسگزاری می‌نمایم.

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha