یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
حجت الاسلام و المسلمین تهرانی معاون آموزش حوزه‌های علمیه خواهران کشور

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینعلی تهرانی، گفت: حوزه علمیه خواهران باید به این نقطه برسد که در دنیا هر سؤالی مربوط به زن باشد، برای یافتن پاسخ آن به حوزه خواهران بیایند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینعلی تهرانی، معاون آموزش حوزه‌های علمیه خواهران کشور، در اولین روز سفر خود به استان سیستان و بلوچستان، در جمع بانوان منطقه سیستان، اظهارداشت: حوزه علمیه خواهران باید به این نقطه برسد که در دنیا هر سؤالی مربوط به زن باشد، برای یافتن پاسخ آن به حوزه خواهران بیایند.

وی تصریح کرد: هدف برنامه می‌خواهد و ما نیازمند افراد شاخص و طلبه متدین، مؤدب به آداب اجتماعی، راستگو، صادق، بصیر و انقلابی، دارای مهارت تحلیل و منتقد، مسئولیت شناس، تمدن ساز و جریان شناس و حامی مظلومان هستیم و بدون داشتن این موارد، طلبه موفقی نخواهد بود.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه خواهران کشور، خاطرنشان کرد: از یک طلبه فارغ‌التحصیل انتظار داشتن مهارت فن بیان و فرهنگ‌سازی را داریم و برای رسیدن به این نقطه باید اهداف بلندمدت را برنامه‌ریزی کنیم.

شیوه تدریس تحلیلی برای طلاب لازم است

در ادامه این نشست، خانم رنجبر مدیر اداره برنامه‌ریزی و ارزیابی معاونت آموزش حوزه‌های علمیه خواهران کشور، اظهارداشت: ترسیم اهداف کلی در ابتدای هر درس توسط استاد، بسیار مهم و راهبر است.

وی با اشاره به اینکه استاد با دادن جزوه، موجب رکود علمی طلبه می‌شود، افزود: شیوه تدریس تحلیلی لازم است تا طلبه درس را فهم کند و اهل تحقیق شود.

همچنین در ادامه سرپرست اداره کل اساتید حوزه‌های علمیه خواهران کشور، توضیحاتی درباره پیگیری‌های انجام شده در زمینه حق‌الزحمه، بیمه و معیشت اساتید داد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قاسمیان گفت: طرحی درباره جذب و رتبه‌بندی اساتید در حال آماده‌سازی است.

لازم به ذکر است، در ادامه، جلسه‌ای با حضور مدیر و معاون آموزش استان سیستان و بلوچستان، مدیران و معاونان آموزشی این چهار مدرسه برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عرب خالص، مدیر حوزه علمیه خواهران استان سیستان و بلوچستان، در این جلسه، با خوشامدگویی به معاون آموزش حوزه‌های علمیه خواهران و هیئت همراه، خلاصه‌ای از وضعیت و مشکلات آموزشی استان را مطرح کرد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha