دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
علایی

حوزه/ مرتضی علایی مدیر مجموعه فرهنگی ماهد گفت: رویداد هنری «ام‌المقاومه» تلاش دارد با بهره‌گیری از آثار هنری مبلغ ارزش‌های مقاومت در کارهای هنری باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، نشست خبری رویداد بین‌المللی تولید آثار هنری «ام‌المقاومه» با حضور مرتضی علایی مدیرعامل مجموعه فرهنگی هنری ماهد و دبیر جشنواره و همچنین محمد روح‌الامین طراح نشانه «ام‌المقاومه» امروز ۲۱ آذر در مجتمع فرهنگی هنری سرچشمه برگزار شد. در ابتدای جلسه علایی اظهار کرد: خدا را شاکرم به همت عده‌ای جوان عاشق توانستیم برنامه‌ای را در حوزه هنر برگزار کنیم که مزین به نام حضرت زهرا است.

وی افزود: مصادف شدن شهادت حضرت زهرا (س) و سرداران مقاومت ما را بر آن داشت چنین رویداد هنری را برگزار کنیم چون معتقدیم ظرفیت هنری برای کارهایی چنینی بسیار است و به واسطه آن می‌توان مبلغ بسیاری از ارزش‌ها بود.

این مدیر فرهنگی با بیان اینکه استقبال هنرمندان از این رویداد مطلوب بوده است، گفت: ۳۰ هنرمند در این رویداد حضور خواهند داشت . آثار این رویداد در بخش‌های خوشنویسی، نقاشی‌خط، گرافیک، مینیاتور و نگارگری عرضه می‌شود. مخاطب این رویداد عموم مردم هستند چون اگر اتفاق هنری بتواند با همه مردم ارتباط برقرار کند تاثیر گذاری نیز خواهد داشت.

مدیر مجموعه ماهد تاکید کرد: برای تاثیرگذاری بیشتر این رویداد همه سعی خود را می‌کنیم تا خروجی‌های خود را افزایش دهیم البته شاید نقصان‌هایی هم داشته باشید اما تلاش می‌کنیم بهترین عملکرد را از خود نشان دهید. در همین رابطه متاسفانه برخی از آثار اساتید در حوزه مقاومت مورد کم لطفی قرار گرفته است، ولی این اتفاقات هنری تلاش می‌کند آن را در معرض دید همگان قرار دهد.

وی با بیان اینکه این جشنواره از ۲۰ الی ۲۴ آذر در نجف و کربلا برگزار خواهد شد، تاکید کرد: جا دارد از سازمان زیباسازی شهرداری و حوزه هنری استان تهران که ما را در برگزاری این اتفاق یاری رساندن کمال تشکر را داشته باشند. امیدواریم چنین اتفاق‌هایی در هنر کشورمان بیشتر و بیشتر شود چون جای خالی آن به شدت احساس می‌شود.

اعلایی در انتهای سخنانش بیان کرد: آثاری که در این رویداد به نمایش در خواهد آمد در فضاهای شهری مورد استفاده قرار خواهد گرفت، همچنین حوزه هنری ما را در نمایش این کارها در دیگر بخش‌ها مهیا خواهد کرد.

در ادامه مراسم روح الامین طراح نشان «ام‌المقاومه» نیز گفت: وقتی پیشنهاد این طرح به من داده شد فکر کردم که چگونه می‌توان کلمه مادر را در کنار مقاومت قرار دارد. دریافتم بهترین الگو در این میان حضرت زهرا (س) است با این نگرش نشان این رویداد را خلق کردم.

وی در پایان تاکید کرد: تلاش کردم نشانی که خلق می‌کنم با آموزه‌های امروز مطابقت داشته باشد تا بتواند تاثیرگذاری و جریان‌سازی لازم را به همراه داشته باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha