پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
خاتمی

حوزه/ حجت الاسلام خاتمی گفت: طلاب باید برای انجام وظیفه وارد حوزه شوند و نگاه شغلی و کسب درآمد از این راه را نداشته باشند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام محسن خاتمی، استاد حوزه علمیه، ظهر امروز در جلسه درس اخلاق مدرسه علمیه امام حسین(ع) شهرضا، اظهار کرد: تقدس زدایی یک آفت بزرگ است که متاسفانه دامن گیر برخی از محافل حوزوی شده؛ چرا که عده ای از طلاب نگاه شغلی به حوزه علمیه و امر طلبگی داشته و این مسأله یک خطر بزرگ است.

استاد حوزه ادامه داد: طلاب و اساتید حوزه علمیه اصفهان باید آگاه باشند که سرپرست و صاحب اصلی حوزه علمیه، امام زمان(عج) است و همین سرپرست، واقف و آگاه به تمام مسائل حوزه می‌باشد.

وی در مورد اشرافیت صاحب اصلی طلاب و حوزه های علمیه، خاطر نشان کرد: علامه طباطبایی بیان می‌کرد «روزی به حضرت مهدی(عج) عرض کردم که آیا مرا فراموش کرده اید که به این وضع مالی بد گرفتار شده ام؟ پس از آن، زمانی نگذشت که درب منزلم به صدا در آمد، زمانی که درب را باز کردم دیدم فردی پاکتی را به من داد و عرض کرد: حضرت ۱۴ سال است که مراقب شما است و از این به بعد هم شما را فراموش نخواهد کرد، علامه طباطبایی گفت: زمانی که تامل کردم متوجه شدم از زمان تلبسم، حضرت مهدی(عج) مرا یاری کرده و در ذهن ایشان بوده ام».

حجت الاسلام خاتمی، در ادامه به بیان الطاف خفیه امام عصر(عج) به طلاب حوزه علمیه پرداخت و گفت: از مشکلاتی که در حال حاضر در حوزه علمیه وجود دارد، نگاه مادی گرای برخی طلاب و حوزویان به امر طلبگی است.

وی بیان کرد: طلاب باید آگاه باشند که ثروت در مسیر امام زمان(عج) دانش است، همان گونه که قرآن کریم می‌فرماید؛ «هَلْ یَسْتَوِی الَّذِینَ یَعْلَمُونَ وَالَّذِینَ لَا یَعْلَمُونَ إِنَّمَا یَتَذَکَّرُ أُولُو الْأَلْبَابِ» یعنی «مساوی نیست کسی که میداند و کسی که نمیداند».

حجت الاسلام خاتمی در پایان اظهارداشت: طلاب باید برای انجام وظیفه وارد حوزه شوند و نگاه شغلی و کسب درآمد نداشته باشند؛زیرا قرآن کریم می‌فرماید؛ «وَما کانَ المُؤمِنونَ لِیَنفِروا کافَّةً ۚ فَلَولا نَفَرَ مِن کُلِّ فِرقَةٍ مِنهُم طائِفَةٌ لِیَتَفَقَّهو...»؛ این بدان معنا است که راه و وظیفه طلبه از سوی خداوند مشخص شده و صاحب آن یعنی حضرت مهدی(عج) خود شاهد همه امور و مسائل طلبه ها می‌باشد.

توجه طلاب به مسائل مادی آفت بزرگی است

توجه طلاب به مسائل مادی آفت بزرگی است

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha