یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ |۲۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 2, 2024
منصور امامی

حوزه/ حجت الاسلام امامی با بیان این که همه این حیات های قرآنی در جهت رسیدن به حیات تمدنی است، گفت: قرآن کریم عهده دار حیات تمدنی است و به گونه ای جامعه را حرکت می دهد که به سمت تمدن سازی الهی که حیات انسان در آن تامین می شود حرکت کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام منصور امامی، امروز در چهارمین جشنواره مسابقات استانی قرآن و عترت مرکز خدمات حوزه علمیه آذربایجان غربی که در سالن همایش مدرسه علمیه امام خامنه‌ای ارومیه برگزار شد، با بیان این که قرآن عهده دار حیات بخش بشری است و از آن جایی که خداوند محیی بخش است و کتابش هم نغمه حیات را به گوش بشر می رساند، گفت: حیات قرآنی نشان می دهد کسانی که غیر این راه را بپمایند زنده نیستند. خداوند می فرماید؛ این قرآنِ مبین است تا کسانی را که زنده هستند انذار دهد و کفار را کتاب الهی در مقابل حیات قرار داده است، پس معلوم می شود انسان هایی که به خدا و رسولش ایمان نیاورند مرده هستند.

وی ادامه داد: حیات فردی با توحید حاصل می شود و قرآن این را به انسان نشان می دهد و بشر را زنده می کند و زنده بودن خانواده ها هم با آرامش است که خداوند متعال بیان می کند؛ " وَمِنْ آیَاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَکُمْ مِنْ أَنْفُسِکُمْ أَزْوَاجًا لِتَسْکُنُوا إِلَیْهَا وَجَعَلَ بَیْنَکُمْ مَوَدَّةً وَرَحْمَةً " لذا با آرامش، مودت و محبت است که خانواده ها زنده می مانند و ادامه حیات می دهند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی اظهار کرد: زنده بودن یک جامعه را قرآن کریم در مبارزه با طاغت و ظلم می بیند و به پیامبران خود دستور می دهد که با اجرای عدالت جامعه را زنده کنید و به حیات انسانی قوام و دوام بدهید.

وی با بیان این که همه این حیات قرآنی در جهت رسیدن به حیات تمدنی است، افزود: قرآن کریم عهده دار حیات تمدنی است و به گونه ای جامعه را حرکت می دهد که به سمت تمدن سازی الهی که حیات انسان در آن تامین می شود حرکت کند و قدم بردارد؛ این توفیقی است که با بودن در محضر این کتاب الهی و وحیانی حیات معنوی خودمان را رقم بزنیم و با عمل به قرآن عامل حرکت جامعه در مسیر الهی باشیم .

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha