پنجشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ |۲۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 6, 2024
بق

حوزه به منظور جذب جوانان به مساجد و حوزه های علمیه، گردهمایی روحانیون، ائمه جمعه و جماعات آران و بیدگل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، گردهمایی روحانیون، ائمه جمعه و جماعات آران و بیدگل شامگاه شنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۰ با حضور معاون پژوهش حوزه علمیه کاشان به منظور جذب جوانان به مساجد و حوزه های علمیه در مصلای نماز جمعه این شهر برگزار شد.

امام جمعه آران و بیدگل در این مراسم ضمن تسلیت به مناسبت شهادت حضرت زهرا (س)، به نقش روحانیت و جایگاه اجتماعی این قشر تاثیرگزار در جامعه اشاره کرد و گفت: براساس آیات قرآن تمامی کارها و دعوت هایمان باید قربه الی الله باشد ضمن اینکه فلسفه نماز خواندن را نیز برای عموم تبیین کنیم، چرا که اکنون این شبهه که چرا نماز بخوانیم در جامعه مطرح هست .

حجت الاسلام ابوالفضل سلیمانی با بیان اینکه ائمه جماعات برای جذب جوانان به حوزه علمیه و مسجد برنامه ریزی کنند، گفت: شخصیت های علمی حوزه مانند شهید مطهری ها برای تشویق و ترغیب جوانان به تحصیل در حوزه های علمیه بمعرفی شوند.

وی، اظهار کرد: ائمه جماعات مساجد در منابر و محله های خود خود نسبت به تشویق جوانان و نوجوانان برای تحصیل در حوزه های علمیه اقدام نمایند.

امام جمعه آران و بیدگل، با بیان اینکه دیدار چهره به چهره مبلغین بهترین راه جذب جوانان به مسائل دینی و فرهنگی است، تاکید کرد: مدیران مدارس علمیه طلاب نخبه و جهادگر فرهنگی را به سازمان تبلیغات اسلامی معرفی کنند.

حجت الاسلام مجیدی تبار، رئیس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل، نیز با تاکید بر اینکه باید میدانی کار کنیم، خاطرنشان کرد: یک امام جماعت باید امام محله باشد، و در واقع مسجد، مسجد صدر اسلام بشود، تا همه اقشار محله اعم از جوان و نوجوان به مسجد تشویق و ترغیب شوند .

در ادامه، شرکت کنندگان در این گردهمایی راه های جذب، تشویق و ترغیب جوانان به مسجد و ورود به حوزه های علمیه را مطرح کردند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha