پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ |۲۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 30, 2024
حجت الاسلام سیدمحمد سادات

حوزه/ رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان گفت: شکاف بین دو نهاد علمی حوزه و دانشگاه باعث شکاف عمیق معرفتی در جامعه می شود.

حجت الاسلام سیدمحمد سادات در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان اظهار داشت: مقصود از وحدت حوزه و دانشگاه وحدت مطلق بدین معنا که حوزوی ها دانشگاهی شوند و یا دانشگاهیان حوزوی نیست و یا از باب مصلحت و ضرورت نیست که پس از مرتفع شدن مصلحت به وجود آمده هر کدام در جای اولیه خود قرار بگیرند بلکه مقصود وحدتی است معقول بر اساس منظومه فکری امامین انقلاب و حرکت در یک افق هماهنگ به جهت دستیابی به اهداف مشترک.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کردستان، مهمترین موانع تحقق وحدت حوزه و دانشگاه را موانع تاریخی از بدو تاسیس دانشگاه برای کم فروغ کردن حوزه‌های علمیه و تلاش دشمن به جهت بدبین کردن این دو قشر نسبت به یکدیگر و تفاوت در مبانی معرفتی و روش شناختی و سیاست زدگی و حزب بازی دانست و افزود: دستان بسیاری در کار بوده اند که اجازه ندهند وحدتی بین نهاد حوزه و دانشگاه به معنای واقعی کلمه تحقق پیدا کند.

حجت الاسلام سادت خاطرنشان کرد: شکاف بین این دو نهاد علمی باعث شکاف عمیق معرفتی در جامعه می گردد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کردستان در پایان افزود: برای تحقق این مهم نیازمند عزم جهادی و حرکتی انقلابی، بدون پرهیز از خود باختگی در برابر علوم غربی با تکیه بر مبانی معرفت شناختی عمیق اسلامی می باشیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha