دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
تصاویر/ نخستین آیین نکوداشت هفته پژوهش وتجلیل از برترینهای پژوهشی مدارس علمیه

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین ملکی گفت: باید حمایت مادی و معنوی از پژوهشگران صورت گیرد تا در مسابقه تولید علم که در جهان وجود دارد دین حق بر همه ادیان پیروز شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین حمید ملکی قائم مقام مدیر حوزه های علمیه، امروز در آیین نکوداشت هفته پژوهش و تجلیل از برترین های پژوهشی مدارس علمیه سطح یک استان قم که در سالن همایش های مدرسه عالی دارالشفا برگزار شد، گفت: رویکردی که در سطح یک حوزه در مورد پژوهش بوده است رویکردی نبوده که پژوهش را رشد چندانی دهد؛ در این رویکرد بیشترین توجه به بخش آموزش بوده است.

وی افزود: اگر مطالبات مسئولین مدارس از مسئولین ستادی حوزه مستمر باشد، قطعاً نتایجی را هم به دنبال خواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی خاطرنشان کرد: از نگاه قرآن مجید، بدون تفکر نمی شود به اشیاء توجهی نمود؛ کیفیت خلقت موجودات با تفکر قابل درک می شود و تفکر و اندیشیدن بسیار مهم است.

وی لذت بردن طلبه از تحصیل علم را یکی از لوازم مهم دانش افزایی او دانست و گفت: آنچه در آیات و روایات در مورد فهم و اندیشه آمده است فهم عمیق است و صرف خواندن لذت بخش نخواهد بود.

قائم مقام مدیر حوزه های علمیه در امور استان‌ها، تصریح کرد: مدارس علمیه باید در اینکه طلاب کدامیک از طلاب  در فهم عمیق دین توانمندتر هستند با هم مسابقه داشته باشند.

وی با اشاره به سخنان شهید مطهری، افزود: یکی از سنت های غلط در حوزه های علمیه این است که طلاب به جای اینکه به دنبال آموختن روش های فهم عمیق دین باشند در پی شاگردی اساتید مطرح هستند.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی بیان داشت: یکی از نکات مهم این است که طلبه در حوزه باید طوری تربیت شود که خودش روش فهم دین را بداند و بتواند به تولید علم بپردازد.

وی گفت: باید حمایت مادی و معنوی از پژوهشگران صورت گیرد تا در مسابقه تولید علم که در جهان وجود دارد دین حق بر همه ادیان پیروز شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha