جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 10, 2024
تصاویر/جلسه شورای هماهنگی نهادهای حوزوی کردستان با حضور حجت الاسلام والمسلمین زمانی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین زمانی گفت: باید متخصصین رشته های علمی- تخصصی حوزه های علمیه قم و نجف با همدیگر در ارتباط بوده و به هم افزایی علمی بپردازند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، در راستای سلسله جلسات مدیران میانی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه که به میزبانی اندیشکده حوزه برگزار می‌شود، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن زمانی مسئول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه در جدیدترین نشست که با همکاری مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه و با حضور سه تن از اساتید حوزه نجف در سالن جلسات مرکز مدیریت حوزه برگزار شد ضمن خوش آمدگویی به آنان گفت: حوزه علمیه نجف حوزه ای وسیع با قدمتی ستودنی است.

وی افزود: انتظار بر همکاری حوزه های علمیه نجف و قم در جهت نشر معارف اهل بیت علیهم السلام است.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی خاطرنشان کرد: تبادل طلاب، تبادل اساتید، تبادل کتب و پژوهش ها از کارهایی است که باید از سوی این دو مرکز علمی بزرگ جهان اسلام انجام گیرد.

وی تبادل اسالیب فقه و اجتهاد بین حوزه های نجف و قم را لازم دانست و گفت: حوزه های علمیه عراق و ایران همچون سامرا، مدائن و مشهد دارای روش های مختلف علمی هستند که هرکدام مخصوص همان مراکز هست؛ باید حوزه های علمیه قم و نجف بتوانند این روش ها و سبک های اجتهادی را به طلاب همدیگر معرفی نمایند.

مسئول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه تصریح کرد: باید متخصصین رشته های علمی تخصصی حوزه های علمیه قم و نجف با همدیگر در ارتباط بوده و به هم افزایی علمی بپردازند.

وی با اشاره به لزوم برقراری ارتباط بیش از پیش بین علمای قم و نجف افزود: این ارتباطات می تواند بر پیشرفت این دو حوزه بزرگ بیانجامد.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی بیان داشت: رسالت حوزه های علمیه قم و نجف رساندن معارف اهل بیت علیهم السلام به سراسر جهان است.

وی گفت: در قم بالغ بر ۱۴۰ مجله علمی پژوهشی حوزوی در حال فعالیت است؛ انتظار می رود در حوزه نجف نیز مجلات علمی ایجاد شوند و یا ارتقا یابند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha