چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ |۱۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 22, 2024
اعضای هیات مدیره انجمن ناشران کتاب استان آذربایجان شرقی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی بر ضرورت حمایت از ناشران و رفع مشکلات و موانع موجود بر سر راه صنعت چاپ و نشر کتاب تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی آل هاشم، امروز در جمع اعضای هیات مدیره انجمن ناشران کتاب استان آذربایجان شرقی گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان باید تلاش و همت مضاعفی در راستای حمایت، ارتقاء و حل مشکلات صنعت چاپ و نشر کتاب استان داشته است.

وی با اشاره به نقش ناشران در توسعه فرهنگی، خاطرنشان کرد: بیش از ۲۰۰ ناشر کتاب در استان آذربایجان شرقی مشغول فعالیت و ارایه خدمات فرهنگی هستند که با وجود حجم بالایی از مشکلات در این حوزه، فعالیت و خدمات فرهنگی این قشر تعطیل نیست.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم با اشاره به فرسوده بودن بخش قابل توجهی از ماشین آلات حوزه چاپ و نشر استان تاکید کرد: باید نسبت به نوسازی و تجهیز این صنعت توجه جدی صورت گیرد.

وی با اشاره به ناکافی بودن حمایت های دولتی از فعالان صنعت چاپ و نشر که در ایام کرونایی دچار آسیب و زیان شده اند، خواستار توجه و بازنگری دولت در این حوزه شد.

همچنین هادی ابراهیمی سنائی، رئیس هیات مدیره انجمن ناشران کتاب آذربایجان شرقی نیز با قدردانی از حمایت های حجت الاسلام آل هاشم از فعالیت نهادها و تشکل های فرهنگی استان، خواستار تسریع عضویت این انجمن در شورای فرهنگ عمومی استان به عنوان یکی از ارکان پیش بینی شده فرهنگی در اساسنامه و ساز و کارهای قانونی این شورا شد.

وی گفت: انجمن ناشران کتاب استان به عنوان تشکلی که با بسیاری از حوزه های فرهنگی و فعالیت های مرتبط به آن ارتباط و نزدیکی دارد، می تواند به عنوان یکی از دو عضو فرهگنی شورای فرهنگ عمومی استان، در این شورا باشد که در صورت حمایت و همکاری های بین بخشی و نظر مساعد امام جمعه محبوب تبریز، منشا خدمات و همکاری های موثر خواهد شد.

ابراهیمی سنائی در عین حال از حجت الاسلام و المسلین آل هاشم خواست در صورت صلاحدید، زمینه معرفی کتاب های موضوعی مرتبط با رویدادها و مناسبت ها و موضوعات روز و هفته، در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه تبریز فراهم شود.

تاکید امام جمعه تبریز بر حمایت از ناشران استانی

تاکید امام جمعه تبریز بر حمایت از ناشران استانی

تاکید امام جمعه تبریز بر حمایت از ناشران استانی

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha