چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ |۲۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 5, 2024
امام جمعه ماکو

حوزه/ حجت الاسلام هاشمی گفت: از جمله‌ی مناطقی که برای اجرای طرح نهضت ملی ساخت مسکن نتوانسته زمین اختصاص دهد، منطقه آزاد ماکو است و البته یکی از راهکارها این است که منطقه، زمین های مردم قره‌خاج را که متصل به شهر ماکو است، مصالحه نموده و آن را در اختیار نهضت ملی ساخت مسکن قرار دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از آذربایجان غربی، حجت الاسلام سید محمد هاشمی امروز در خطبه های نماز جمعه ماکو، با بیان این که مناسبتهای دهه بصیرت و میثاق با ولایت، ایام الله هستند، اظهار داشت: روز نهم و ۱۹ دی که ایام بصیرت امت است باید بزرگ داشته شوند و رهبر انقلاب در مورد آن می فرمایند؛ «نهم دی با دهم این ماه فرقی ندارد؛ این مردمند که ناگهان با یک حرکت، روز آن را هم متمایز می‏کنند. یعنی آن حرکت برخاسته از همان عواملی است که نوزدهم دی قم را تشکیل داد؛ یعنی برخاسته از بصیرت و دشمن‏ شناسی و وقت‏ شناسی و حضور در عرصه مجاهدانه است».

وی افزود: روز شهادت سردار دله،؛ سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس، از ایام الله است؛ چراکه ترور سردار دلها که نماد مبارزه با تروریسم بود، به مردم دنیا چهره‌ واقعی استکبار جهانی را نشان داد.

حجت الاسلام هاشمی، افزود: دولت آمریکا ادعا می ‌کند که با تروریسم مبارزه می کند، نماد مبارزه با تروریسم را در کشور عراق ترور می کند.

امام جمعه ماکو تاکید کرد: ایام تشییع سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس در عراق و ایران توسط صدها هزار نفر در عراق و ده‌ها میلیون نفر در ایران، دست قدرت خدا را نشان می دهد که قلوب مردم را به سردار دلها متمایل می‌کند.

وی بیان داشت: در آستانه هفته‌ی سواد آموزی هستیم، این هفته را به تمامی عزیزانی که در نهضت سواد آموزی مشغول خدمت هستند، تبریک و تهنیت عرض کرده از تمامی عزیزانی که تا به امروز نتوانستد سواد خواندن و نوستن را بیاموزند، می‌خواهم تا به پیام حضرت امام لبیک گفته و با شرکت در کلاس های نهضت سواد آموزی، خود را از بی سوادی نجات دهند.

حجت الاسلام هاشمی گفت: از جمله‌ی مناطقی که برای اجرای طرح نهضت ملی ساخت مسکن نتوانسته زمین اختصاص دهد، منطقه آزاد ماکو است و البته یکی از راهکارها این است که دولت، زمین های مردم قره‌خاج را که متصل به شهر ماکو است را مصالحه و در اختیار نهضت ملی ساخت مسکن قرار دهد.

وی ادامه داد: خوشبختانه در این خصوص، یک جلسه بین مسئولین منطقه‌ی آزاد، اداره‌ی راه و شهرسازی و مالکین زمین های قره‌خاج برگزار نموده و درخواست مردم از مسئولین این است تا با تداوم این جلسات، هرچه سریعتر این مصالحه را انجام دهد.

امام جمعه ماکو در پایان گفت: مردم منطقه آزاد ماکو در تأمین مسکن خود با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند؛ چراکه خرید و اجاره‌ مسکن در این منطقه بسیار گران است و امروز با این وضعیت، تأمین مسکن، برای مردم شریف منطقه آزاد ماکو به یک آرزو تبدیل شده است.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha