شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
تصاویر/ دیدار رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا با آیت الله اعرافی

حوزه/ شخصیت هایی نظیر مرحوم آیت الله مصباح یزدی و شهید حاج قاسم سلیمانی از نوادر روزگار ما بودند و آیت الله مصباح یزدی شخصیتی بود که می توان گفت از خودش بیرون رفته بود و حال آنکه، کمتر کسی این گونه می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله اعرافی امروز در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین سید علیرضا ادیانی، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا که در دفتر مدیر حوزه‌های علمیه در قم برگزار شد در سخنانی به تبیین اهمیت حضور روحانیون در نیروهای مسلح پرداخت و گفت: نقش شما و روحانیت عقیدتی سیاسی در نیروی انتظامی بسیار ارزشمند و مضاعف است چرا که باعث سلامت و معنویت نیروها می‌شود.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به نزدیک بودن دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی به تبیین ابعاد شخصیت آن شهید والامقام پرداخت و گفت: تواضع بی نظیر حاج قاسم سلیمانی واقعاً قابل ذکر بود، با آنکه در رسانه‌های مختلف از ایشان به عناوین گوناگون یاد می‌شد اما آن شهید بزرگوار دارای یک تواضع مثال‌زدنی بود.

مدیر حوزه‌های علمیه تاکید کرد: حاج قاسم سلیمانی دارای یک عقل راهبردی بود و بسیاری از مسائل و موضوعات پیچیده را که فراتر از محاسبات عادی و روزمره بود را می‌دید و برای آن راه حل ارائه می‌کرد؛ مدیریت ایشان همراه با جاذبه و تقوا بود.

امام جمعه قم افق بلند داشتن را از دیگر ویژگی‌های شهید سلیمانی بیان کرد و گفت: حاج قاسم دارای یک افق بلند و عمیق بود و بسیاری از چیزهایی که دیگران متوجه آن نمی‌شد را به خوبی می‌فهمید و دارای برنامه‌ریزی دقیق و حساب شده بودند.

آیت الله اعرافی افزود: شجاعت در رزم و لطافت در زندگی از دیگر ویژگی آن شهید بود و در عین حال که در میدان نبرد دارای شجاعت و صلابت بود اما در عین حال در زندگی عادی خود و با مردم دارای نرمی و مهربانی بودند.

مدیر حوزه‌های علمیه در قسمت بعدی سخنان خود با اشاره به یاد و خاطره آیت الله مصباح یزدی گفت: شخصیت‌هایی نظیر مرحوم آیت الله مصباح یزدی و شهید حاج قاسم سلیمانی از نوادر روزگار ما بودند و آیت الله مصباح یزدی شخصیتی بود که از خودش بیرون رفته بود و کمتر کسی این گونه می‌شود.

آیت الله اعرافی در بخش پایانی سخنان خود گفت: در بحث توافق‌نامه حوزه با سایر نهادها، توافق‌نامه و تفاهم‌نامه‌هایی که دبیرخانه مشترک داشته باشد و برنامه پنج ساله از آن بیرون بیاید دارای اولویت است؛ مثل تفاهم‌نامه‌ای که با آموزش و پرورش داریم که به امضای بنده و وزیر آموزش و پرورش رسیده است و در حال اجرایی شدن است.

خاطرنشان می‌شود: در ابتدای این دیدار که سردار میرفیضی فرمانده انتظامی استان قم نیز حضور داشت، حجت‌الاسلام والمسلمین ادیانی در گزارشی به بیان فعالیت‌های صورت گرفته در سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی پرداخت.

خبرنگار: سلمان میرزایی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha