شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
دکتر قدیر

حوزه/ متاسفانه امروز سه مورد ابتلای به ویروس اُمیکرون در قم شناسایی شد که این ویروس جهش یافته علی رغم اینکه از ابتلای بالایی برخوردار است اما تعداد مرگ و میر آن تقریبا شبیه همان دلتاست.

به گزارش خبرگزاری حوزه، دکتر محمدرضا قدیر امروز در نشست علمی" واکاوی فقهی تزریق واکسن" که به همت گروه فقه پزشکی مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) در سالن همایش‌های فقاهت این مرکز در قم برگزار شد در سخنانی به تبیین اهمیت تزریق واکسن برای جلوگیری از همه گیری کرونا پرداخت.

وی گفت: در بحث سلامت ما هیچ مماشاتی نداریم و سلامت مردم برای همه ما مهم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: وقتی که برای اولین بار کرونا در قم شناسایی شد ما بلافاصله آن را اعلام کردیم و این از افتخارات نظام جمهوری اسلامی است که با توجه به نزدیک بودن ایام انتخابات مجلس شورای اسلامی اما این قضیه اعلام شد البته آن زمان ما هیچ آمادگی نداشتیم.

دکتر قدیر گفت: ثبات نسبی که امروز حاکم است و تا حدی کرونا مهار شده است همه علت اصلی اش واکسیناسیون مردم است که همه ما باید این دستاورد مهم را پاس بداریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم خاطرنشان ساخت: متأسفانه امروز سه مورد ابتلای به ویروس اُمیکرون در قم شناسایی شد که این ویروس جهش یافته علی رغم اینکه از ابتلای بالایی برخوردار است اما تعداد مرگ و میر آن تقریباً شبیه همان دلتاست.

وی گفت: ویروس کرونا بسیار پیچیده است چرا که بشریت بعد از ۲ سال هنوز نتوانسته است به طور کامل با این ویروس مقابله کند و در همه جای دنیا اثبات شده است برای مقابله با این ویروس خطرناک واکسیناسیون کامل و ماسک زدن دو کار بسیار مهم است.

دکتر قدیر با اشاره به استقبال خوب مردم قم از واکسیناسیون گفت: برخی افراد به بنده می‌گفتند که شما نمی‌توانید واکسیناسیون را در قم بالا ببرید اما خوشبختانه مردم قم در این مورد همکاری خوبی با دانشگاه علوم پزشکی داشتند که واقعاً جای تقدیر و تشکر دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استقبال خوب حوزویان و علما و مراجع از واکسن را مایه دلگرمی دانست و تاکید کرد: بزرگان و علمای دینی ما همه از این واکسن‌های موجود در سبد واکسیناسیون استقبال کرده اند و تزریق کرده اند و اگر ما مقلد آنان هستیم باید در همه امور مقلد باشیم.

وی گفت: در پیک پنجم کرونا که پیک سختی بود و ماه‌ها طول کشید حتی یک نفر از کادر درمان حتی بستری هم نشد که همه این توفیقات به برکت واکسن بود.

دکتر قدیر با تقدیر و تشکر از دولت سیزدهم در تأمین واکسن کرونای مورد نیاز مردم گفت: دولت در این عرصه واقعاً کار بزرگی کرد، تزریق صد میلیون واکسن در صد روز اول توفیق بزرگی بود که واقعاً جای تشکر دارد.

گفتنی است: در این مراسم که آیت الله فاضل لنکرانی رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) نیز حضور داشت، دکتر قدیر بعد از سخنان خود پاسخگوی سوالات و شبهات طلاب و حوزویان مرکز فقهی در مورد واکسن بود.

خبرنگار: سلمان میرزایی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha