یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
 حجت الاسلام والمسلمین دکتر علیزاده موسوی، کارشناس وحدت جهان اسلام،

حوزه/ جانشین نماینده ولی فقیه در هند، جامعه امروز را به حضور سردار سلیمانی در فرهنگ نیازمند توصیف کرد و گفت: در عرضه شخصیت سردار سلیمانی به بزرگداشت، مجلس و پوستر بسنده نکنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه. حجت‌الاسلام والمسلمین علیزاده موسوی جانشین نماینده ولی فقیه در هند، در وبینار بین‌المللی «شهید حاج قاسم سلیمانی الگوی جهان اسلام در مبارزه با استکبار و افراط‌گرایی» که امشب به همت دبیرخانه کنگره جهانی مقابله با جریان‌های افراطی و تکفیری با همکاری مؤسسه دارالاعللام لمدرسة اهل البیت (ع) تحت اشراف حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی برگزار و به صورت زنده پخش شد، سردار سلیمانی را دارای حقی بر گردن همه مردم دانست و گفت: اگر این شخصیت جهان اسلام نبود شاهد فجایع بزرگی در سراسر دنیا بودیم.

دبیر اسبق کنگره جریان‌های افراطی تکفیر بازنگری و تجزیه و تحلیل شخصیت سردار سلیمانی را لازم ارزیابی و تصریح کرد: ما به گذشته این شخصیت برگردیم و زندگی او را بررسی کنیم و با این کار، راز مانایی این شخصیت را نه تنها در عرصه نظامی بلکه در عرصه‌های مختلف بررسی کنیم.

وی شخصیت سردار سلیمانی را همانند امام خمینی دارای چند وجه عنوان کرد و گفت: بعضی وقت‌ها برای عرضه شخصیت سردار سلیمانی به بزرگداشت، مجلس و پوستر بسنده می‌کنیم، در حالی که نیاز ما در زمان حیاتش به وجودش در صحنه رزم بود و اکنون نیاز ما شناختن و پیدا کردن دلایل موفقیت ایشان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیزاده موسوی یکی از دلایل موفقیت حاج قاسم سلیمانی را وجود تشییع جنازه‌های با شکوه به رغم درگیری‌های سیاسی در ایران و عراق توصیف کرد و ابراز داشت: اگر بخواهیم موفق باشیم باید ابعاد این شخصیت را در پژوهشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی مورد پژوهش و ارزیابی قرار دهیم.

دبیر اسبق کنگره جریان‌های افراطی تکفیر با بیان خاطره‌ای از دیدار حاج قاسم سلیمانی، اظهار داشت: شخصیت این سردار بزرگ جهان اسلام صرفاً نظامی نبود بلکه یک شخصیت فرهنگی هم بود.

وی به خاطراتی از بروز احساسات شهید سلیمانی در برخورد با شهدا و خانواده ایشان و زیارت حضرت امام رضا (ع) اشاره کرد و گفت: او که قدرت روحی و باطنی خود را در حرم امام رضا می‌گیرد و نسبت به مراجع و شهدا و خانواده شهدا آن وضعیت را دارد و با مادر خود اینگونه رفتار می‌کند، به اینجا می‌رسد.

جانشین نماینده ولی فقیه در هند تصریح کرد: برکات شهید سلیمانی از دوران زندگی‌اش در میدان جنگ کمتر نیست؛ کدام شخصیت را داریم که موقعی که به شهادت برسد این‌طور جهان اسلام را تکان دهد؟ این شخصیت و تأثیر گذاری را زمانی می‌بینیم که فرد خود را در همه ابعاد ساخته باشد.

دبیر اسبق کنگره جریان‌های افراطی تکفیر با اشاره به نیاز امت اسلام به سردار سلیمانی در میدان رزم در سال‌های گذشته گفت: جامعه امروز ما به حضور سردار سلیمانی در فرهنگ نیازمند است؛ ما باید امروز شخصیت سردار سلیمانی را آنالیز کنیم و برای حوزه فرهنگ از این شخصیت الگو برداری کرده و بتوانیم در تهاجم فرهنگی و شبیخون فرهنگی با دشمنان مقابله کنیم.

۳۱۳/‌۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha