چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
پنجمین هم اندیشی صحیفه پژوهان

حوزه/ پنجمین هم‌اندیشی استادان و پژوهشگران صحیفه سجادیه با حضور جمعی از استادان حوزه، نمایندگان نهادهای مسئول در زمینه ترویج مبانی صحیفه سجادیه و نویسندگان این عرصه به میزبانی جامعةالمصطفی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، در این هم‌اندیشی که با موضوع «حوزه‌های‌علمیه و راهکارهای ترویج معارف صحیفه سجادیه» امروز پنجشنبه ۲۳ دی‌ماه برگزار شد، حجت‌الاسلام والمسلمین جعفر کریمی‌قدوسی، معاون فرهنگی- تربیتی جامعةالمصطفی، در سخنانی، بر استفاده از راهکارهای صاحب نظران در زمینه ترویج مبانی صحیفه سجادیه تأکید کرد.

وی با اشاره به فعالیت‌های جامعةالمصطفی در این زمینه، اظهار کرد: جامعةالمصطفی در زمینه‌های گوناگون اعم از آموزشی، پژوهشی و تحقیقاتی با ظرفیت نخبگانی که در عرصه بین‌الملل دارد در این زمینه فعالیت دارد.

استاد جامعةالمصطفی العالمیه، با اشاره به وجود طلاب حافظ صحیفه سجادیه در جامعةالمصطفی، تصریح کرد: در نظر داریم فعالیت‌های ترویجی انجام شود و یکی از این موارد، برگزاری دوره‌های آموزشی آزاد است.

معاون فرهنگی- تربیتی المصطفی آشنایی با معارف صحیفه سجادیه را ضروری دانست و گفت: در عرصه پژوهشی و به اهتمام طلاب جامعةالمصطفی، تاکنون صحیفه سجادیه به بیش از ده زبان ترجمه شده است. همچنین مرکز بین‌المللی ترجمه و نشر المصطفی بیش از سی کتاب در این باره به چاپ رسانده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی قدوسی بیان کرد: آشنایی با صحیفه سجادیه و انس با آن، اثر وضعی اخلاقی، تربیتی و معنوی در افراد دارد.

لازم به ذکر است در این هم‌اندیشی مدیران، کارشناسان و صاحب نظران به بیان مباحثی پیرامون صحیفه سجادیه و راهکارهای ترویج آن اشاره کردند.

همچنین از حجت‌الاسلام والمسلمین حیدری ابهری، فعال در حوزه کودک و نوجوان با موضوع صحیفه سجادیه و خانم احمدی، مترجم صحیفه سجادیه و مؤلف معجم صحیفه سجادیه با اهدای لوح تجلیل به عمل آمد.

در پایان نشست، تفاهم نامه همکاری میان معاونت فرهنگی- تربیتی جامعةالمصطفی و بنیاد بین‌المللی صحیفه سجادیه به امضای حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی قدوسی و آیت‌الله ابوالقاسم وافی رسید.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha