یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ |۱۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 23, 2024
سرود فجر

معاون فرهنگی هنری سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر از برگزاری اولین جشنواره ملی و بین‌المللی سرود فجر خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، مهدی عالی زاده، پیش از ظهر امروز در نشست خبری از برگزاری اولین جشنواره ملی و بین‌المللی سرود فجر خبر داد و اظهار داشت: برای این جشنواره سه بخش استانی و یک بخش کشوری برنامه‌ریزی شده است که اجرای زنده در مسابقه، بخش دیگر همخوانی گروه‌های سرود بدون آهنگ (آکاپلا) و بخش دیگر بازخوانی برخی از سروده‌ها در فضای مجازی توسط گروه‌های سرود است.

دبیر اولین جشنواره بین‌المللی سرود فجر در استان بوشهر افزود: بخش دیگر این جشنواره ایده که به صورت نماهنگ و اجرای پاتوقی است که گروه‌ها می‌توانند برای این منظور تا ۳۰ بهمن با مراجعه به سایت www.festivalsorood.ir ثبت نام کنند.

وی بیان داشت: در مرحله نخست داوران از بین آثار ثبت شده ۲۰ اثر را برتر را انتخاب می‌کنند تا به مرحله بعد راه پیدا کنند. پس از این نیز بعد از فراخوانی که در اسفند ماه زده می‌شود ۲۰ گروه برتر به صورت زنده به اجرای برنامه خواهند پرداخت البته موسیقی کار بایستی ضبطی باشد، در این مرحله ۱۰ گروه به عنوان گروه‌های برتر منتخب می‌شوند و از این تعداد پنج گروه به مرحله بعدی راه پیدا خواهند کرد.

عالی زاده گفت: از این پنج گروه به صورت حرفه‌ای کار فیلم برداری صورت می‌گیرد و این کارها سپس در صدا و سیمای مرکز بوشهر پخش خواهد شد و مردم به آنان رأی خواهند داد، پس از اجرا و پخش یک گروه از سوی داوران و یک گروه از سوی مردم انتخاب خواهند شد که این دو گروه به مرحله پایانی راه پیدا می‌کنند و در مرداد ماه سال آینده مرحله نهایی بین آنها برگزار خواهد شد.

دبیر اولین جشنواره ملی و بین‌المللی سرود فجر در استان بوشهر افزود: این جشنواره محدودیت سنی ندارد و ویژه آقایان است و هر فرد فقط می‌تواند در یک گروه حضور داشته باشد.

معاون فرهنگی هنری سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر با اشاره به برخی موضوعات این جشنواره، افزود: امید به آینده، شخصیت‌های ملی و مذهبی، نوجوان آینده ساز ایرانی، سبک زندگی ایرانی اسلامی، کالای ایرانی اقتصاد مقاومتی، ایران در مسیر پیشرفت و اقتدار، مقابله با کرونا، بیانیه گام دو انقلاب، ظرفیت و عدالت پروری برخی از موضوعات این جشنواره است.

وی بیان داشت: در استان بوشهر، ظرفیت خوبی در حوزه سرود داریم و تقریباً به طور میانگین در هر شهرستان ۱۰ گروه سرود فعال است که اکثر این گروه‌ها بعد از کرونا فعال‌تر از گذشته شدند و به کارهای تولیدی روی آوردند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha