یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
تصاویر/ اولین کمیته رسمی کرسی های آزاد اندیشی حوزه علمیه خوزستان

حوزه / اولین کمیته رسمی کرسی‌های آزاد اندیشی حوزه علمیه استان خوزستان تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، اولین کمیته رسمی کرسی‌های آزاد اندیشی حوزه علمیه استان خوزستان در مدیریت حوزه علمیه خوزستان برگزار شد.

در این جلسه اعضای کمیته نسبت به راه‌های تقویت کمی و کیفی نشست‌های علمی حوزه علمیه استان به گفتگو و تبادل نظر پرداخته و نسبت به تعیین اولویت‌های پژوهشی استان جهت ارائه در کرسی‌های علمی توسط پژوهشگران تاکید شد و بنا شد در جلسات آینده نسبت به اولویت‌ها تصمیم گیری شود.

همچنین در این جلسه عالمانه بودن ارائه‌ها کافی دانسته نشده و تکیه‌بر رویکرد نقادی و آزاداندیشی و برپایی مناظره‌های علمی در جهت‌دهی علمی صحیح به طلاب و حوزویان موردتوجه این کمیته قرار گرفت.

کمیته مرکزی کرسی‌های آزاداندیشی حوزه‌های علمیه کشور برای نخستین بار مجوز تشکیل کمیته کرسی‌های آزاداندیشی حوزه علمیه در استان خوزستان را اعطا کرد.

براین اساس، طی حکمی حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهرام پور، مدیر حوزه علمیه خوزستان و حجت‌الاسلام آریاخاکی، معاون پژوهش حوزه خوزستان به‌عنوان اعضای حقوقی و حجج‌الاسلام رشید پور، سلیمانی فر و هاشمی فخر به‌عنوان اعضای حقیقی و حجت‌الاسلام میر علایی به‌عنوان دبیر کمیته منصوب شدند.

از اختیارات این کمیته صدور مجوز نشست‌های علمی حوزوی در قالب‌های مختلف اعم از کرسی نظریه‌پردازی، نقد و نظر، مناظره و میزگرد علمی در سطح علمی پژوهشی و علمی ترویجی است.

از مهم‌ترین امتیازات مجوزهای علمی صادرشده توسط کمیته استانی معادل بودن با مقاله رسمی علمی پژوهشی و علمی ترویجی و قابل استناد در جهت ارائه به مراکز رسمی آموزشی در مقطع تحصیلات تکمیلی خواهد بود.

به گفته‌ی مسئول دبیرخانه کمیته استانی، نسبت به اعطای گواهینامه معتبر حوزوی برای ارائه‌کنندگان و مدارس مجری و برخورداری از حمایت‌های پژوهشی و رفاهی، زمینه مساعد فراهم‌شده است.

اولین کمیته کرس های آزاد اندیشی در حوزه علمیه خوزستان تشکیل شد

اولین کمیته کرس های آزاد اندیشی در حوزه علمیه خوزستان تشکیل شد

اولین کمیته کرس های آزاد اندیشی در حوزه علمیه خوزستان تشکیل شد


انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha