جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه ی فاطمة الزهرا (س) شیرود گفت: یکی از مهم ترین دستاوردهای حوزه های علمیه ی خواهران، تربیت دختران در تراز انقلاب، ولایی، متدین و مجتهده است.

خانم زهرا هدایتی به مناسب دهه فجر انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در ساری، اظهار کرد: قبل از انقلاب اگر علما و روحانیون برای دفاع از کشور و عزت مردم ایران سخنرانی یا فعالیتی انجام می‌دادند تبعید و یا زندانی می‌شدند.

وی خاطر نشان کرد: یکی از دستاوردهای چشمگیر حوزه‌های علمیه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، تحصیل طلاب علوم دینی با رویکرد اجتماعی و تولید علم، حضور طلاب غیرایرانی جهت آموزش و تعلیم و بازگشت آنها برای نشر فرهنگ غنی اسلام مانند شخصیت‌هایی نظیر شیخ زکزاکی، تأسیس اندیشکده ها و پژوهشگاه‌های تخصصی، فقهی و علمی اسلامی همچون مؤسسه امام خمینی، پژوهشگاه باقرالعلوم و جامعه المصطفی است که نقش مؤثری را در جامعه بین المللی ایفا می‌کنند.

مدیر مدرسه علمیه فاطمة الزهرا (س) شیرود بیان کرد: حوزه‌های علمیه خواهران به عنوان یکی دیگر از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی هم اکنون در سطوح مختلف و رشته‌های گوناگون علوم اسلامی در حال تربیت دختران در تراز انقلاب، ولایی، متدین و مجتهده هستند.

وی افزود: یکی دیگر از ثمرات حوزه‌های علمیه خواهران در تربیت طلاب علوم دینی، حضور فعال و چشمگیر آنان در فعالیت‌های دینی، فرهنگی و تربیتی در مدارس، مساجد، خانواده‌ها و… است.

مدیر مدرسه علمیه فاطمة الزهرا (س) شیرود تاکید کرد: در هر جامعه‌ای زنان هستند که مسئولیت تربیت یک نسل به عهده آنها گذاشته شده، بعد از انقلاب اسلامی این شرایط برای بانوان کشور فراهم شد که علاوه بر حضور در دانشگاه‌ها، در حوزه‌های علمیه نیز حضور پیدا کنند و با فراگیری علوم وحیانی و توحیدی هم خود به سطحی از علم برسند و هم نسلی را تربیت کنند که در مسیر توحیدی گام بردارند و پیوند دهنده انقلاب امام راحل (ره) به انقلاب حضرت مهدی (عج) باشند.

انتهای پیام ۳۱۳/‏۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha