شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳ |۲۲ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 29, 2024
تصاویر/ نشست تعالی مدیران ادارات تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی

حوزه/ حجت الاسلام موسوی گفت: انقلاب اسلامی آمده تا پرچم «لااله اله الله» را بر قله های رفیع جهانی نصب کند و نباید خودمان را در برخی خطوط محدود کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، دوره تعالی مدیران تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی، روز جمعه در این اداره کل برگزار شد.

حجت الاسلام سیدامین موسوی در این دوره با بیان این‌که سازمان تبلیغات اسلامی در گام دوم انقلاب وظیفه خطیری دارد، گفت: کادر سازی برای انقلاب و تعالی فرهنگی از مهم‌ترین وظایف تبلیغات اسلامی در گام دوم است

وی افزود: دشمن هر اندازه برنامه‌ریزی می‌کند، از جوانان حزب الله ضربه می‌خورد و جوانان انقلابی بلد هستند چگونه با ابزارهایی که دشمن ایجاد می‌کند به استکبار ضربه بزند، امروز با غرب در عرصه رسانه که آخرین ابزار آنها برای هجوم به ارزش‌های دینی است در حال مبارزه هستیم و در این جنگ دشمن نقاط حساس را هدف قرار داده است.

مسئول مرکز تعالی مدیران سازمان تبلیغات اسلامی کشور تصریح کرد: برای حفظ شیعه ولایت ایجاد شد و برای حفظ آن نیز باب وکالت را راه اندازی کردند و انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی بود که طاغوت را کنار زد و حکومت اسلامی جایگزین شد و امروز برای بقای آن در حال جنگ با استکبار جهانی هستیم و لازم است فقه ولایت عام در حوزه‌ها تدریس و در آن مبانی و سیاست‌های کلی نظام تبیین شود.

وی با بیان اینکه باید برای امتداد انقلاب اسلامی طرح و برنامه ارائه شده و برای عملی شدن آن تلاش کنیم، ادامه داد: جامعه اسلامی محدود به ایران و کار رسانه‌ای نیست، انقلاب اسلامی آمده بود پرچم لااله اله الله را بر قله‌های رفیع جهانی نصب کند و نباید خودمان را در برخی خطوط محدود کنیم و ما به آینده تمدنی انقلاب اسلامی ایمان داریم.

حجت الاسلام موسوی بیان کرد: اینکه رهبر معظم انقلاب بیان می‌کنند؛ "همیشه پرچم ارادت به اهل‌بیت در دست مردم آذربایجان بوده" دلیلش وجود امثال علامه طباطبایی (ره) در آذربایجان است که ادبیات عرفانی و فلسفی اسلامی را از دیدگاه قرآن به جامعه عرضه کرد و باید جریانات قرآنی در این مناطق در کشور حرف اول را بزند و ادبیات فلسفی و عرفانی شیعی بر اساس ادبیات قرآنی در آذربایجان شکل گرفت.

وی گفت: مسئولیت ما امروز ایجاد جریان‌های تمدنی با بروز و ظهور منطقه و عرف است و مواساتی و همدلی که امروز مطرح است و در ماجرای کرونا از سبزوار با طرح " هر محله یک قربانی" شروع شد. و همه کشورهای غربی در مقابل کرونا ساقط شدند اما انقلاب اسلامی به برکت همدلی و گروه‌های جهادی توانست بحران کرونا را مدیریت کند.

مسئول مرکز تعالی مدیران سازمان تبلیغات اسلامی تاکید کرد: تولید فکر و پرورش انسان مهم‌ترین اهداف انقلاب اسلامی است و دولت اسلامی نیز محدود در فرد نیست و اگر جریان مردمی پویا شود می‌تواند جامعه اسلامی را ایجاد کند و رهبر انقلاب با طرح اندیشه مواسات، تمدن اسلامی آخرالزمان را کلید زدند اما متأسفانه آن گونه که باید توسط نخبگان تبیین نشد.

وی افزود: در این گونه موارد است که باید روحانیت تمام قد بایستند و از انقلاب اسلامی و مبانی فکری آن و ادبیات امامین انقلاب دفاع کند و اجازه ندهد ادبیات و بیانات رهبری روی زمین بماند، متأسفانه از مواساتی که رهبری طرح کردند درک درستی صورت نگرفت و باید منویات درست انقلاب احیا و طرح شود.

حجت الاسلام موسوی اضافه کرد: حضرت زهرا (س) در دعاها ادبیات حکمرانی را در آخرالزمان معنا کرده است و رجوع به آنها می‌تواند به انسان کمک کند و اگر حضرت زهرا (س) نبود کسی نمی‌توانست ادبیات الهی رسول اکرم (ص) در آن بحران را به مردم منتقل کند و حضرت خودش اولین شهیده این راه است.


در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام امامی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی، گفت: خیری که به انسان می‌رسد از ناحیه خداوند متعال است و شکر این نعمت‌ها موجب تعالی انسان می‌شود و از بزرگترین نعمت‌های الهی بر اساس روایات ائمه معصومین علیهم السلام جاری شدن ذکر الهی بر زبان ماست و باید شاکر آن باشیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha