دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ |۲۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 3, 2024
رئیس مجلس اسلامی کشور ساحل عاج

حوزه/ شیخ آیما عثمان دیاکیته، از بزرگان تیجانیه در کشور ساحل عاج و رئیس مجلس اسلامی این کشور روز گذشته و در دومین روز از همایش بین المللی گفتمان میان ادیانی، تیجانیه را مجری سنت و محب عترت و صحابه نامید.

به گزارش سرویس بین المللی خبرگزاری حوزه، رئیس مجلس اسلامی کشور ساحل عاج روز گذشته ضمن ایراد سخنرانی در جمع مدعوین همایش بین المللی گفتمان میان ادیانی که در شهر ابیجان پایتخت این کشور در حال برگزاری است به بخشی از عقاید و اصول نزد تیجانی مذهبان اشاره کرد و افزود: تیجانیه در آفریقا همواره خود را ملتزم به رعایت سنت و حامی شریعت می‌داند و هرگونه هجمه و ایراد به تیجانیه در موضوع عقاید و اصول دینی، از اساس رد شده و بی پایه می‌باشد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به مسئله اتحاد پرداخت و تاکید کرد: رمز پیروزی و ارتقای جامعه اسلامی وحدت کلمه است و این یعنی همه مسلمین با در نظر گرفتن اختلافات قومی و مذهبی زیر پرچم واحد الله جمع شده و از تفرقه بپرهیزند.

شیخ آیما عثمان دیاکیته همچنین تیجانیه آفریقا را از پیروان سنت و محبان اهل بیت عترت علیهم السلام و صحابه خواند و احترام به خاندان عصمت را از الزامات تیجانی مسلکان دانست.

لازم به ذکر است، اولین همایش بین المللی گفتمان میان ادیانی از روز چهارشنبه ۲۵ فوریه در شهر ابیجان پایتخت کشور ساحل عاج در حال برگزاری است و عصر امروز جمعه به کار خود پایان خواهد داد. در این مراسم که در نوع خود بی سابقه است بیش از هزار نفر از علمای مسلمان، شخصیت‌های مسیحی در آفریقا و نیز نمایندگانی از ادیان بدوی در آفریقا شرکت می‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha