دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ |۱۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 24, 2024
طباطبایی

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه باید مساجد از پایگاه های مردمی امر به معروف و نهی از منکر باشند، گفت: شناسایی افراد نیازمند در هر محله‌ باید از سوی مساجد صورت بگیرد و به صورت پنهانی و با حفظ کرامت افراد به آنها کمک شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان اظهار کرد: امام حسین (ع) فرمودند همه واجبات به وسیله امر به معروف و نهی از منکر برپا خواهد شد.

وی ادامه داد: احیای امر به معروف و نهی از منکر یعنی اینکه به مردم متذکر شویم که نباید نسبت به دین بی تفاوت بود.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان عنوان کرد: یکی از زمینه‌های ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر فعالیت و افزایش گروه‌ها و مجموعه‌های مردم نهاد است که نقش مهمی در نهادینه شدن این فرهنگ در جامعه دارند.

آیت الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه باید مساجد از پایگاه‌های مردمی امر به معروف و نهی از منکر باشند، افزود: شناسایی افراد نیازمند در هر محله باید از سوی مساجد صورت بگیرد و به صورت پنهانی و با حفظ کرامت به آنها کمک شود.

وی خاطرنشان کرد: برای برطرف کردن نیازهای مردمی و اقشار ضعیف محله‌ها به حضور و فعالیت خیران نیاز است، مساجد می‌توانند بسیاری از مشکلات و مسائل محله‌ها را برطرف کنند و نقش آفرینی جدی در جامعه داشته باشند.

در ادامه این دیدار، سردار جواد استکی، رئیس مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان هم ابراز کرد: شکل‌گیری این مجمع در استان از سال ۹۵ آغاز شد و تلاش کردیم طبق فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی در راستای احیای این واجب فراموش شده گام برداریم.

وی افزود: همه فعالیت‌های مجمع رهروان امر به معروف به عشق احیای این فریضه واجب و لبیک گفتن به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص اهمیت امر به معروف و نهی از منکر است.

رئیس مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان خاطرنشان کرد: امیدواریم با کمک همه‌ی افراد بتوانیم این واجب فراموش شده را احیا کنیم، چرا که یکی از نیازهای ضروری جامعه عمل به این فریضه الهی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha