سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
کد خبر: 1010873
۱۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۱
مبعثی دگر

حوزه/ عقل، منجی آخرالزمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را تمنا می‌کند تا با ظهور خود جهل و جاهلان زمان را کنار زند و عقل و عقلا را در رأس قرار دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، ۲۷ رجب سال ۴۰ عام‌الفیل بود که خورشیدی آشکارا تابید و دیگر بار جهان را روشنایی بخشید. مردگان را زنده ساخت و زندگان را تازگی و رشد بخشید.

روشنفکری با بعثت او جانی تازه گرفتند و جهل و تعصب به گور انداخته شدند. رسول الله محمد صلی الله علیه و آله آمد تا دیانت مبتنی بر عقلانیت و انسانیت را به گوش جهانیان برساند و بگوید که اسلام چیزی جز عقلانیت و انسانیت نیست.

رسول الله آمد تا جهل را بزداید و عقل را شکوفایی بخشد؛ او آمد تا انسان را انسان کند. محمد (ص) در روزگاری مبعوث شد که مردم غرق در جهل و تعصبات قبیله‌ای بودند و با بعثتش اینها نیز رخت بربست و عقلانیت جایگزین آنها شد.

حالا نیز جهان منجی دیگری را می‌طلبد؛ جهان کسی را می‌خواند که به عالم جانی تازه ببخشد و وجدان‌های خفته را بیدار کند.

عقل، منجی آخرالزمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را تمنا می‌کند تا با ظهور خود جهل و جاهلان زمان را کنار زند و عقل و عقلا را در رأس قرار دهد.

روشنفکری، مهدی موعود (عج) را می‌خواند تا با ظهور خود افکار ناپسند و پوچ را بزداید و روشنفکری را ترویج دهد.

زمان او را ندا می‌دهد که عمر در حال گذر است؛ پس بیا و با ظهور خود آن را مقدس و منور ساز.

مهدی موعود (عج) خواهد آمد و جهان را پر از عدل و داد خواهد کرد و آن زمان است که مردم با تمام وجود دیانت را لمس خواهند کرد.

انتهای پیام

محمد حسین خوشنود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha