سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ |۱۱ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 18, 2024
خدری

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر، تمدن آمریکایی را نماد و مظهر جاهلیت مدرن عنوان کرد.

حجت الاسلام رضا خدری، مدیر حوزه علمیه استان بوشهر، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در بوشهر، با پرداختن به تحولات جهان و دخالت آمریکایی ها، گفت: همچنان که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند، امروز مظهر و نماد جاهلیت مدرن، تمدن آمریکایی است.

وی افزود: رژیم آمریکا از ابتدا با بحران‌سازی متولد شده و تاکنون هم با ایجاد بحران در جهان، تداوم یافته است، این رژیم از آغاز با ایجاد بحران برای بومیان و سرخ‌پوست‌ها تأسیس شد، میلیون‌ها بومی آمریکا را قتل عام کردند تا بتوانند سرزمین آنها را اشغال کنند.

امام جمعه چغادک گفت: امروز هم زندگی و حیات این رژیم در بحران سازی برای کشورهای مختلف است، لذا رهبری معظم به درستی فرمودند که رژیم آمریکا، بحران زیست است، یعنی زیست و ادامه آن وابسته به بحران سازی در دنیاست.

حجت الاسلام خدری با بیان اینکه بحران‌سازی در همه جهان به ویژه در منطقه آسیا با آتش‌افروزی و به راه انداختن جنگ‌های مختلف و با ایجاد کودتاهای مختلف در دنیا از جمله جنایات رژیم و تمدن آمریکایی است گفت: کشتار مردم سوریه و عراق با ایجاد و حمایت از جنایتکاران داعش، کشتار مردم یمن در هفت سال گذشته و در دیگر نقاط دنیا، در عین حال این رژیم همیشه مدعی حقوق بشر می‌شود و امروز ادعا می‌کند که دلسوز مردم اوکراین است.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر افزود: آمریکا به عراق و افغانستان حمله و این کشورها را نابود کرد و جان مردم بی‌گناه برای آنها هیچ ارزشی نداشت، کسی هم در دنیا نگفت که آمریکا باید تحریم شود، ولی امروز که جنگ روسیه و اوکراین ایجاد شده، به بهانه این حمله دولت‌های غربی و آمریکایی تصمیم دیگری می‌گیرند و از حقوق بشر و از تحریم سخن می‌گویند.

وی اضافه کرد: البته ما مخالف جنگ و مخالف کشته شدن بی‌گناهان هستیم، ولی سخن بر سر برخوردهای تبعیض آمیز و نژادپرستانه آمریکا و دولت‌های غربی است که این برخوردهای دوگانه یکی از نشانه‌های جاهلیت مدرن است.

حجت الاسلام خدری گفت: جنگ اوکراین در حقیقت محصول و ثمره بحرانی است که سال‌های گذشته توسط آمریکا شروع شده و امروز، اوکراین قربانی این سیاست شوم آمریکا شده است که با وعده‌های دروغ، این کشور را به جنگ با روسیه کشاندند و امروز او را تنها گذاشته‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha