دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ |۱۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 24, 2024
دکترسید مجید امامی

حوزه/ دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با تاکید بر این که باید اتاق جنگ مشترک برای مقابله با هجمه دشمن ایجاد کرد، گفت: قرارگاه فرهنگی استان هرمزگان زیر نظر نماینده ولی فقیه ایجاد شود و تمام نهادها به صورت جدی اهداف توسط پیگیری شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بندرعباس، سید مجید امامی، صبح امروز در آیین رونمایی از سند مهندسی فرهنگی و اجتماعی استان هرمزگان که در سالن اجتماعات دفتر امام جمعه بندرعباس برگزار شد، اظهار کرد: مسائل کلان فرهنگ عمومی قشم و کیش را ذیل استان هرمزگان تعریف کرده‌ایم تا فعالیت‌ها به صورت یکپارچه انجام شود.

وی، با ذکر این نکته که با برنامه‌ریزی مشترک می‌توان، اتاق جنگ مشترک برای مقابله با هجمه دشمن ایجاد کرد، عنوان کرد: قرارگاه فرهنگی استان زیر نظر نماینده ولی فقیه در هرمزگان ایجاد شود و تمام نهادها به صورت جدی اهداف توسط پیگیری شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور، ضمن تاکید بر پرهیز از فعالیت‌های فرهنگی جزیره‌ای، تصریح کرد: در اغلب استان‌ها نماینده قوه قضائیه، استاندار و ... در جلسات فرهنگی غایب هستند که نباید چنین اتفاقاتی برای تحقق اهداف انجام شود.

امامی، فعالیت‌های ذیل نظر سند مهندسی فرهنگی را فرای تمام برنامه‌ها دانست و تشریح کرد: آنچه در فرهنگ عمومی کشور تدوین شده است به منزله قانون و تمام مفاد آن برای نهادها لازم الاجرا است.

وی، هرمزگان را ورودی فرهنگ کشور از سمت خلیج فارس و دریای عمان دانست و عنوان کرد: اینکه ما چرخه صنایع فرهنگی نداریم تا ارزشی به نام مقاومت و شخصیت‌های بزرگی را به عنوان قهرمان ایجاد کند، باعث بروز آسیب‌هایی در جامعه شده است.

امامی تشریح کرد: در جلسات شورای فرهنگی عمومی مقرر شد کارگروه فرهنگی و رسانه‌ای برای بهره‌مندی بهینه از فرصت داخلی و خارجی رویداد جام جهانی قطر ایجاد شود که هم‌اکنون زیر نظر معاون اول رئیس جمهور در حال فعالیت است.

وی افزود: پیشنهاد می‌کنم دبیر شورای عمومی استان هرمزگان در جلسات شورای فرهنگ عمومی برای بهره‌مندی از ظرفیت‌های گردشگری و ...و مرتبط با جام جهانی قطر حضور داشته باشند تا اتفاقات بزرگی در این زمینه رقم بخورد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha