سه‌شنبه ۶ شهریور ۱۴۰۳ |۲۱ صفر ۱۴۴۶ | Aug 27, 2024
حجت الاسلام عبادپور، معاون پژوهشی مدرسه فقهی امام محمدباقر(ع)

حوزه/ دبیر جشنواره و معاون پژوهشی مدرسه فقهی امام محمدباقر(ع) گفت: در این دوره از جشنواره ۵۷ مقاله به جشنواره ارسال گردید که نسبت به دوره قبل افزایش ارسال مقالات و استقبال خوب پژوهشگران را شاهد بودیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین حامد عمادپور، دبیرجشنواره پژوهشی امام محمدباقر(ع) شامگاه سه شنبه در آیین اختتامیه دومین جشنواره پژوهشی امام محمدباقر(ع) اظهارکرد: این جشنواره توسط مدرسه فقهی امام محمد باقر(ع) تحت اشراف آیت الله العظمی شبیری زنجانی به جهت ترغیب و تقویت طلاب و پژوهشگران نسبت به امر پژوهش و تحقیق بر پا شده است.

استاد حوزه علمیه قم افزود: دومین دوره این جشنواره با محوریت ارسال مقالات در موضوعات دانش فقه، اصول و رجال و در دو بخش طلاب و دانش آموختگان مدرسه فقهی امام محمد باقر علیه السلام برگزار گردید. در بخش طلاب مدرسه فقهی، آثار ارسالی در ۳ سطح تقریری، علمی-ترویجی و علمی-پژوهشی پذیرفته شد و در بخش دانش آموختگان مقالات در سطح علمی-پژوهشی مورد پذیرش قرار گرفت. در این دوره از جشنواره ۵۷ مقاله به جشنواره ارسال گردید که نسبت به دوره قبل افزایش ارسال مقالات و استقبال خوب پژوهشگران را شاهد بودیم. از میان آثار ارسال شده ۳۵ مقاله مربوط به بخش طلاب مدرسه فقهی و ۲۲ مقاله مربوط به بخش دانش آموختگان بوده است.

وی ادامه داد: مقالات در موضوعات مختلف دانش فقه، اصول و رجال ارسال شده است که از این میان ۳۸ مقاله فقهی، ۱۷ مقاله اصولی و ۲ مقاله رجالی می‌باشد. از مجموع آثار ارسالی ۱۳ مقاله مربوط به طلاب مقطع تحصیلی سطح و ۴۴ مقاله مربوط به طلاب مقطع خارج بوده است که از این میان ۴۰ مقاله در سطح علمی-پژوهشی، ۱۴ مقاله در سطح علمی-ترویجی و ۳ مقاله در سطح تقریری به جشنواره ارسال گردید.

حجت الاسلام والمسلمین عمادپور بیان کرد: پس از داوری اولیه مقالات ۳۳ مقاله موفق به راهیابی به دور نهایی جشنواره شدند که پس از داوری پایانی در نهایت ۲۱ اثر در بخش‌های مختلف برگزیده شدند. از مجموع آثار برگزیده ۵ مقاله از طلاب مقطع سطح مدرسه فقهی، ۱۰ مقاله از طلاب مقطع خارج مدرسه فقهی و ۶ مقاله از بخش دانش آموختگان بوده است. از این میان مقالات برگزیده، ۱۲ مقاله در سطح علمی-پژوهشی، ۷ مقاله در سطح علمی-ترویجی و ۲ مقاله در سطح تقریری به عنوان برگزیده شناخته شدند.

دبیر جشنواره گفت: در بخش طلاب مدرسه فقهی ۱۳ اثر حائز رتبه‌های برتر و ۲ اثر نیز شایسته تقدیر شناخته شد و در بخش دانش آموختگان نیز ۵ اثر حائز رتبه‌های برتر و ۱ اثر نیز شایسته تقدیر شناخته شد که امشب مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha