یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه ما حامی گردشگری و توسعه شهر هستیم، گفت: همه بر این موضوع تاکید دارند که همدان دارای ظرفیت‌های گردشگری بالایی است، اما آنچه مهم است تلاش برای گردشگری سالم در همدان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، امروز در دیدار با شهردار همدان، با ابزار تاسف از برخی اتفاقات رخ داده روز گذشته در همدان و با تقدیر از همه مطالبه‌گران و گروه‌هایی که از دیروز نگران این مسئله بودند، مطرح کرد: این اتفاق حاکی از آن است که مردم دارالمومنین همدان نسبت به مسائل مذهبی حساسیت ویژه‌ای دارند و این قابل تقدیر است.

وی افزود: نگرانی و حساسیت مردم دارالمومنین همدان نسبت به مسائل خلاف شرع و فرهنگ دینی قابل تقدیر است و بنده وظیفه خود می دانم تا از این عزیزان تقدیر کنم.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه ما حامی گردشگری و توسعه شهر هستیم، خاطر نشان کرد: همه بر این موضوع تاکید دارند که همدان دارای ظرفیت‌های گردشگری بالایی است، اما آنچه مهم است تلاش برای گردشگری سالم در همدان است.

وی افزود: لازم است تا با برنامه ریزی و تدوین پیوست فرهنگی، بتوانیم زمانی که یک گردشگر وارد همدان می شود، فرهنگ مذهبی و شهری خودمان را به آنها القا کنیم نه آنکه ما متاثر از دیگر فرهنگ‌ها باشیم.

نماینده ولی فقیه در همدان با بیان اینکه دارالمومنین همدان آداب و فرهنگ خودش را دارد، یادآور شد: این انتظار از مسولان همدانی وجود دارد که با مراقبت، دیگر شاهد این اتفاقات نباشیم.

وی با اشاره به اینکه جامعه متدین همدان، از مشاهده این تصاویر ناراحت شدند، گفت: خوب است که شهردار و مسئولان مرتبط با اجرای این برنامه توضیحاتی را به مردم ارایه دهند و به مطالبه مردمی پاسخ دهند.

امام جمعه همدان تصریح کرد: البته مجموعه های مرتبط همانند وزارت ارشاد نیز لازم است که در رابطه با نحوه مجوز دهی به برخی از گروه‌های حاضر در این مراسم پاسخگو باشند.

سید مسعود حسینی شهردار همدان نیز در این دیدار با اشاره به اینکه در اجرای این مراسم همدان اجازه ممیزی نداشت و فرایند آن از تهران ابلاغ شده بود، اظهار داشت: روز گذشته این مراسم در تهران در موزه دفاع مقدس پایتخت برگزار شد و تمام این گروه ها در آنجا به اجرای برنامه پرداختند، اما تنها بازتاب رسانه ای آن گروه دف نوازی بود که در فضای مجازی منتشر شد.

شهردار همدان با بیان اینکه با مشاهده برخی از گروه ها نسبت به اجرای آن در همدان ابراز نگرانی کردم، گفت: حتی زمانی که این گروه ها به همدان آمدند نیز پیگیر برخی افراد بودیم و اجرای مراسم آنها را به شخصه ندیدیم، اما متاسفانه ظهر کلیپ آنها را در فضای مجازی مشاهده کردیم.

وی با تاکید بر اینکه مسئولیت کل برنامه با بنده بوده، مطرح کرد: بنده نیز از رخ دادن این حوادث بسیار ناراحت شدم و جای هیچ توجیهی وجود ندارد.

گفتنی است در خلال مراسم روز گذشته که با عنوان مسیر گردشگری در همدان برگزار سد، برخی از افراد با انجام اقداماتی خلاف شرع، موجب ناراحتی جامعه مذهبی همدان شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • اژدری DE ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    26 6
    یعنی برنامه شیون و زاری و هر برنامه مأیوس کننده دیگه ای بود الان به به چه چه میگفتند با این تفکرات دارند مردم را بیشتر از دین و مذهب متنفر میکنند همان‌قدر که دین و معنویات لازمه بیشتر از اون شادی و روحیه لازم است
    • طه IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
      5 12
      شادی به چه قیمتی با لهو و لعب و گناه .تو برو عقیده ات را درست کن الکی به مؤمنین ایراد نگیر.
    • مشروع IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
      3 0
      ایشون با شادی مشروع مخالفت کردند؟!!! تا مرتکب حرام نشویم شادی نیست؟!
    • رضا IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
      0 0
      خبر بخون بعد نظر بده ایشون باشادی که خلاف شرع توش باشه مخالفه که کلام خداو اهل بیت هم همینه جوگیر نشید ی عده هم خدا روشکر فقط میگن اختلاس چی عمو این آقا امام جمعه همدانه ن رئیس جمهور
    • منطقی IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
      0 0
      شیون و زاری بجا ، دقیقا از بین برنده یاس و نومیدی است. آری بی تابی های نابجا و افراطی، می تواند ناشی از نگاه نادرست به دنیا و در نتیجه ، عواقبی مثل یاس به همراه داشته باشد.
    • امتزاج IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
      0 0
      شادی درست، همراه امور معنوی است، البته در دین شادی و غم چیزهایی کاملا جدا نیستند، چون در هر دو تعادل هست، ممکن است در یک جا یک رخداد از نظری ، سرور آور باشد، و از بعد دیگری حزن آور، و هر دو هم در افراد بروز بیابد، لذا امتزاج سرور و غم هم مقوله عحیبی نیست.
  • S. M. D IR ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    12 2
    خلاف شرع، اختلاس، رشوه، بی اهمیتی کارکنان دولت، فقر مردم، گرانی، احتکار، هست نه شادی دل مردم
    • هر دو IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
      2 1
      خلاف شرع هر دو است. نفی احکام شرعی یعنی کفر. ترویج کفر می کنی؟! چرا با یکی دیگری رو نفی می کنی؟ مکر تشریع دست هواها و هوسهای شماست؟!
    • تعاون گناهی ممنوع IR ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
      0 0
      گمراه کردن دیگران، به این که برخی از تعالیم الهی را بپذیرند، و برخی را رد کنند، کمک به گناه آنهاست، خداوند در قرآن می فرماید: و لا تعاونوا علی الاثم و العدوان، در مسیر گناه و دشمنی کمک همدیگر نکنید.
  • رهگذر IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    4 1
    اسلام ودین هیچوقت مخالف شادی حلال نیستن الحمدالله از این همه مراسمات جشن ائمه در داخل شهر مشخص،قرار نیست در ملا عام رقص مختلط برقرار کنند به اسم شادی دیگه هر غلطی که در خانه هاشان دارند میکنند میکنن میخان بکشن بیرون حجب وحیا هم خوب چیزیه که درکش در وجود یه سری نیست چه برسه انجام دادنش...
  • پاسخگو IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    3 0
    قابل توجه کسانی که نظر ارسال کرده اند لطفا قیمه ها رو نریزید تو ماستا اسلام همچون دیگر نظامات فکری فلسفی قواعد و قوانینی دارد . همچنان که اسلام برای عزا قوانین دارد برای شادی هم دارد . نکته دوم این که اگر یک خلاف شرع تذکر داده میشود به معنای بی توجهی به دیگر خلاف شرع ها نیست . بنا بر این وقتی میگوییم فلان عمل خلاف شرع بود به معنای خلاف شرع نبودن اختلاس نیست . آخرین حرف لطفا جو ندید
  • انقلاب IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    3 0
    شهر دار می توانست جلو ضد فرهنگی را بگیرد امام جمعه محترم هم فقط ابزار نگرانی نکند باید پشت انقلابیون بایستد بسیج هم دراین قضیه خواب بود حوضه که هیج؟!؟!
  • Hj US ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    1 0
    باسلام خدمت امام جمعه همدان لطفا از شهرداری که پشتوانه ای ندارد حمایت کنید تا یکسری از مدیرانی که در شهرداری ازباند بازی سر کارند را متلاشی کند چرا باید این همه باند بازی در شهرداری باشد که حتی شهردار هم قدرت عوض کردنشان راهم ندارد
  • امیر IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    2 0
    خیر الامور اوسطها هیچ کار منکری هیچ کار منکری قابل توجیه نیست حالا لهو ولعب یا اختلاس ودزدی و....
  • قیطور IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    2 0
    مردم کیا هستند من وتو وهمه اینشر مردمیم وشادی را دوست داریم وخداونر خواهانیم نه فقط عید بلکه سرتاسر سال مردم خندان وشاد باشند بدور از گرانی اما از راه درست وعامه پسند شهدا را فراموش نکنیم که شادی ما مرهون ان عزیزان میبلشد
  • امیر US ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    1 3
    جناب امام جمعه، دار المومنین لقب شهر یزده، نه همدان، حالا هرکی به شهرش میگه دارالمومنین مگه بقیه شهرها دارالکافرین خدای نکرده، بعدم اگر میخواهید چرخ گردشگری راه بی افته باید یک مقدار تسامح و تساهل بیشتر از خودتون نشون بدید
  • اکبر IR ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    1 3
    بعد امام جمعه محترم از قیمت گوشت کیلویی ۲۰۰هزار تومن ابراز تاسف نکردن؟؟؟
    • موقعیت IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
      2 1
      و شما موقع دفاع از حیا و عفاف به فکر شکمتون می افتی!
  • بهروز IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    1 0
    مسولین شرمنده زباله گرد ها هم باشن. حواسشون به اونها باشه نه چند نفر که شادی کردن اگه مردین دل مردم رو شاد کنید شب عیدی که مردم زباله گرد شدن نه اینکه چند نفر شادی کردن
    • مقدمه IR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
      0 1
      فحشا فقر آوره. نهی از مقدمات فحشا، تلاش برای رفع مقدمات فقره.
    • ملکوت IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
      0 0
      دروغ از بزرگترین گناهان و زشت ترین آنهاست. شادی نمای نابخردان ملکوت آتشین دارد، چرا در اغوای گرفتاران معصیت مشارکت می کنید؟
  • قاطعیت IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    1 1
    با قاطعیت تمام نسبت به ولنگاری واکنش نشان دهید
  • چرا IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    0 0
    براستی چرا برخی تا از مفاسد اخلاقی و جنسی صحبت می شود، فورا صاحب نظر می شوند، و مفاسد مالی اقتصادی را مطرح می کنند؟! چه مشکلی دارند؟
  • شیدا TR ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    0 0
    یه عده یاد گرفتن به هر چی میگن لهو و لعب بدون اینکه معنیشو بدونن . آقای امام جمعه خوب کاری کردی اعتراض کردی ولی آیا غیر از این هیچ موردی برای اعتراض نیست هیچ مشکلی دیگه نیست که لازم باشه تذکر بدی حالا اگر این ها اون لهو و لعب را انجام ندهند کلا مملکت گل و بلبل میشه
    • همه با هم؟! IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
      0 0
      یعنی وقتی می خواهند تذکر دهند، بایستی همه پلشتیها رو ردیف و فهرست کنند؟ اگر گذشته کاری ایشان را پیگیری کنید، خواهید دید که ایشان در مسایل مختلف واکنش داشتند.
  • اا IR ۰۶:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    1 0
    یِ عده از عزیزان،شادی رو فقط در شکم و زیر شکم میبینن.
  • زهرا IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    0 0
    با سلام مقام معظم رهبری لقب دارالمومنین را برای مردم استان همدان انتخاب نمودند.در سفری که ایشان به همدان داشتند. والله اعلم
  • زهره محمدی IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
    0 0
    شما از دارالمومنین چه برداشتی دارید واقعا ؟؟؟؟؟ شاید یک زمانی بوده باشه اما شهری که در حال حاضر از شدت اعتیاد و بیکاری ..... زبانزد شده ، آیا میتوان هنوز هم لقب دارالمومنین برآن نهاد ؟؟؟..
  • زهره محمدی IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
    0 0
    چرا امانت دار پیامهای مردم نیستید حذف میکنید چرا ؟ این همان دارالمومنیی ست که از آن دم میزنید ؟؟؟

    پاسخ سایت: سلام . مخاطب گرامی از ارائه نظر شما سپاسگزاریم . پیام هایی که حاوی الفاظ نامناسب باشد و شئون انسانی و اخلاقی در آنها رعایت نشده باشد و موجب هتک حرمت هموطنان شما گردد، و برای حفظ حرمت قلم ، منتشر نمی شود . بار دیگر از توجه شما به مباحث ارائه شده متشکریم