دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ |۱۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 24, 2024
سالک

نماینده سابق مردم اصفهان در مجلس گفت: باید برای تحقق شعار سال پیوست فرهنگی ایجاد کرد و حتی با فرهنگ‌سازی مردم را برای رسیدن به تولید دانش بنیان و اشتغال‌آفرین سوق داد.

حجت الاسلام والمسلمین احمد سالک در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه با اشاره به اینکه انتخاب شعار سال از طرف رهبر معظم انقلاب اسلامی خط دقیقی را برای جامعه اسلامی ترسیم می‌کند گفت: با عمل به شعار امسال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» زمینه برای خودکفایی اقتصادی کشور با سیاست صادرات محور و رقابتی در منطقه و جهان فراهم می شود.
نماینده سابق مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه از ویژگی شعار امسال تکیه‌بر شرکت‌های دانش بنیان است، افزود: تجاری سازی محصولات تولیدی در ۶ هزار شرکت دانش بنیان در کشور در رشد روز افزون تولید ملی مؤثر است.
وی اضافه کرد: در دانش بنیان ها با تکیه‌ بر علم و تخصص جوانان این مرز و بوم می توان سطح اقتصادی کشور را ارتقاء داد، چرا که توسعه این شرکت ها رفع بیکاری و اشتغال متنوع در رشته های مختلف تحصیلی را در سطح جامعه به دنبال دارد .
نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اشتغال‌آفرینی می‌تواند در اقتصاد منهای نفت هم مانند بخش نظامی کشور قدرت بازدارندگی به‌همراه آورد.
وی در ادامه مهمترین وظایف مسئولان در تحقق شعار سال را در دو بعد بیان کرد و گفت: مهم‌ترین اقدام جلوگیری از تصمیمات جزیره‌ای و اعمال مدیریت منسجم است، چرا که صدور بخشنامه‌های متفاوت و گاهی متضاد به نفع کشور نیست و باید تصمیمات به صورت یکپارچه تنظیم و در قالب بخشنامه‌های اداری ابلاغ و اجرا شود.
حجت الاسلام والمسلمین احمد سالک، دومین وظیفه مسئولان را حسن اجرای مصوبات و تصمیمات اتخاذ شده دانست و گفت: در کشور دستگاه‌های نظارتی زیاد است، ولی ضعف نظارتی وجود دارد که در این زمینه باید برای تحقق شعار سال پیوست فرهنگی ایجاد کرد و حتی با فرهنگ‌سازی مردم را برای رسیدن به تولیدیِ اشتغال‌آفرین سوق داد.
انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha