جمعه ۱ تیر ۱۴۰۳ |۱۴ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 21, 2024
ز

حوزه / معاون خدمات مشترکین و درآمد آبفای کاشان از تغییر تعرفه های آب و کارمزد دفع فاضلاب از ابتدای سال ۱۴۰۱ بر اساس مصوبه هیئت وزیران و ابلاغیه وزیر نیرو به شرکت های آب و فاضلاب سراسر کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان محمد حسین خامه چیان پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران گفت: دستورالعمل جدید با هدف اصلاح تعرفه های آب جهت مدیریت مصرف بهینه و تشویق به رعایت الگوی مصرف آب ابلاغ شده است.

خامه چیان تاکید کرد: بهای آب مصرفی مشترکین خانگی در صورت رعایت الگوی مصرف یعنی ۱۴ مترمکعب در ماه، نسبت به سال گذشته هیچ گونه تغییری نداشته و از نرخ یارانه ای آب برخوردار می شوند.

وی گفت: در تعرفه جدید، آن دسته از مشترکین آب که بیشتر از الگوی مصوب مصرف داشته باشند ، به صورت پلکانی مشمول اصلاح تعرفه ، متناسب با مقدار مصرف می شوند.

معاون خدمات مشترکین و درآمد آبفای کاشان در مورد نرخ های اصلاحی توضیح داد: نرخ های اصلاحی پلکانی مشترکین بالای الگوی مصرف به نحوی است که بخشی از یارانه پرداختی به مشترکین کم مصرف و خوش مصرف را جبران کند.

وی افزود: در حال حاضر حدود ۶۰ درصد از مشترکین خانگی در شهرها و روستاهای تحت پوشش شرکت آبفای کاشان ، الگوی مصرف را رعایت کرده و مشمول هیچ گونه افزایش تعرفه ای نخواهند شد و حدود ۴۰ درصد از مشترکین بیش از الگو آب مصرف می کنند که پیش بینی می شود با اعمال تعرفه ها ، مصرف آنها مدیریت و به سمت رعایت الگو حرکت کنند.

محمد حسین خامه چیان گفت: همچنین بر اساس تعرفه جدید، مشترکین تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره ) و سازمان بهزیستی در صورت مصرف ماهانه تا یک سوم الگوی مصوب، از پرداخت آب بها معاف می باشند.

خامه چیان سخنان خود را این چنین جمع بندی کرد: مشترکین در صورت رعایت الگوی مصرف آب در بخش خانگی ، مشمول هیچگونه افزایش تعرفه ای نخواهند شد. از طرف دیگر مشترکینی که بیش از الگو، آب مصرف نمایند، مشمول ضرایبی از قیمت غیریارانه ای آب که به صورت پلکانی برای مصرف مازاد بر الگو محاسبه می شود، می گردند.

قیمت غیر یارانه ای آب شامل مجموع هزینه های تأمین آب، هزینه آب خام و انرژی الکتریکی می باشد که در سراسر کشور به صورت یکسان محاسبه و بر اساس مصوبه هیئت محترم وزیران ، ابلاغ گردیده است .

همچنین تعرفه مشترکین غیر خانگی به شرط مصرف تا ظرفیت قراردادی ماهانه که به منزله الگوی مصرف آب می باشد ، برای مصارف صنعتی ، عمومی ، دستگاههای اجرائی و اقامتگاه های غیر دائم معادل قیمت غیر یارانه ای آب و برای مصارف تجاری معادل ۱.۵ برابر قیمت غیر رایانه ای آب می باشد . در صورتی که مشترکین غیر خانگی بیش از الگو یا ظرفیت ماهانه مصرف بنمایند ، مصرف مازاد بر اساس تعرفه آب آزاد محاسبه می گردد .

وی در پایان اظهار کرد: با توجه به اینکه ماهیت تعرفه‌های سال گذشته و سال جاری ، بر بازدارندگی از مصرف بی رویه و رعایت الگوی مصرف آب تمرکز دارد ، اقدامات لازم جهت آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به مشترکین پرمصرف و متقاعد نمودن ایشان به کنترل و مدیریت مصرف آب از طریق ارسال پیامک ، همزمان با ارسال صورتحساب از سال گذشته برقرار گردیده و در سال جاری ادامه خواهد یافت و علاوه بر آن اقدامات متنوع دیگری در دستور کار شرکت آب و فاضلاب کاشان قرار دارد .

انتهای پیام ./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • اسماعیلی NL ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
    1 2
    خبرگزاری حوزه و خبر غیر تخصصی حوزه !!!!!!! آن هم در تعرفه آب !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • فرشته IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
    1 0
    همه چی گرون شده ،حالا دیگه نوبت قبض آب هست ، مگه یارانه آب وبرق وگاز میدین ،که همینجوری دارین گرون میکنید!!!!!!!!؟؟؟؟
  • ایرانی IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    1 0
    هزینه آب کمیته و بهزیستی را مردم عادی هم باید پرداخت کنند؟! این پول نفت و مالیات و ... همه ش کجا میره
    • محمد IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
      0 1
      عزیزمن تحت پوشش هستم، همه چیزدروغ هست، شمارابه واژه یک سوم الگوی مصرف جلب میکنم، هرخانوار14مترمکعب اگرمصرف کندالگورا انجام داده،، حالایک سوم ان درماه 5مترمکعب درماه میشود، اگرشماهم مصرف کنیدرایگان میشود، الان پنج ماه ازعیدگذشته سیصدتومان قبض باابلاغ اومده، الان خانواده من 5نفره هستیم، شمارابخدا قضاوت نکنید، کمی، مطالعه کنید، دروغگوررسوا میشودممنونم
  • خداداد IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
    0 0
    با سلام.بنده یک مغازه در جنوب شهر شیراز دارم که کاسبی خیلی خراب است و مصرف آب مغازه خیلی خیلی پایینه یعنی در طول یک ماه کمتر از ۴ متر مکعب آب مصرف شده است آیا خدا وکیلی مبلغ ۷۴۱۰۰۰ ریال برای ۴متر مکعب آب دور از انصاف نیست؟لطفا بررسی و نتیجه را اعلام فرمایید.
    • رضا مقدسی IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
      1 0
      دزدی شاخ و دم که نداره 😐😐😐😐
  • محمدخانی IR ۰۴:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    0 0
    ۱۴ متر مکعب ، یعنی روزانه ( در ماه های گرم ۳۱ روزه ) ۴۵۲ لیتر که برای خانواده ۲ نفره می‌شود ، نفری ۲۲۶ لیتر ، برای خانواده ۳ نفره ، نفری ۱۵۱ لیتر ، برای ۴ نفره ، نفری ۱۱۳ لیتر و …. درست است مشکل آب داریم ولی حرف شما خالی از منطق الگو است . ما قرار است خره تشکیلات گَل و گشاد و ناکارآمد دولت را بدهیم ، باشد ، شما هم کمی دین داشته باشید .مردم باید رعایت کنند ، به برکت مدیران بد کشور ، خدا هم در باران را به روی ایران بسته و …
  • محمداسکندری IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    0 1
    برا دونفر ۱۵۰۰۰۰۰تومان خییییییلی زیاده انصاف داشته باشید
  • احسان IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    0 0
    ۲۸ متر مکعب ۱۱۴هزار تومان . به خدا پناه میبریم...
  • کارگر US ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    1 0
    خدا لعنتتان کنه
  • فیاض نژاد IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    0 0
    سلام منزل ما چهاواحد میباشد و ۱۳ نفر مجموع ساکنین است . الگوی مصرف درسایت ۱۴ مترمکعب برای هرنفر درماه میباشد یعنی ۲۴۲ مترمکعب در ۴۰ روز . طبق اخرین صورت حساب ۱۲۶ مترمکعب مصرف در ۴۰ روزداشتیم .پس چگونه است که در صورت حساب اعلامی مرتب پیام میاد شما دوبرابرالگو مصرف داشتید و مشتری بدمصرف هستید؟!!! مگر برای هرواحد خانواده چندنفردرنظرگرفته اید ؟ اگر انصافا میانگین هرخانواده را سه نفرهم حساب بکنید که عادلانه ترهست باز ۲۱۶ مترمکعب در۴۰ روز میشود که باز هم۱۲۶ مترمکعب کمترازالگوی مصرف است . لطفا مسئولین محترم محاسبه گرباماشین حساب چک کنند و بعد پیام بدن.متشکرم
    • م IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
      6 0
      الگوی 14 متر مکعب ، مصرف ماهانهٔ هر کنتور است ، فارغ از تعداد اعضای خانوار.
  • مریم ش IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    0 0
    مادر ساختمان دو واحدی زندگی می‌کنیم جمعا ۱۱نفریم ۸۸ متر مکعب آب استفاده کردیم در ۴۸ روز لطفا برایم حساب کنید چطور هزینه ۸۸ متر مکعب میشه ۷۴۱۶۰۰تومان آخه با چه فرمولی همچین قبضی اومده بخدا گناه داره بی انصافیه ظلم آخر عواقبی نداره منی که همدوره باهمین مصرف ۱۰۰۰۰۰تومان میدادم چرا اینقدر گرون شده بعد کشور ما اسلامیه این عین نزول خواری باتمام بی‌رحمی خدا نگذره از باعث وبانی این قانون
  • علی IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
    1 1
    4واحد در تهران هستیم الگوی مصرف 56متر در ماه این دوره مصرف ما 56/57 شده میلغ قبض ما نسبت به دوره قبل یک سوم اضافه تر آمده . آقایان مدیر این اضافه دریافتی از ما فکر می‌کنید عادلانه هست ؟ چهار واحد هستیم همگی بازنشسته . قیمت آب گران کرده اید ؟
  • علیرضا IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
    0 0
    کمک کردن خوب هست به شرطی که خود انسان وضع مالی خوبی داشته باشد ما بازنشسته باحداقل حقوق هستیم در تهران زندگی می‌کنیم . شما پول آب نمی‌خواهید بگیرید از افراد تحت پوشش بهزیستی ،کمیته امداد امام که کار خوبی هم هست نباید از مردم بگیرید به آنها بدهید . یا قیمت آب را گران کنید از ما بگیرید برای آنها مجانی کنید . ازمحل درآمد های دولت به آنها کمک کنید نه از من بازنشسته که باسیلی صورت سرخ نگاه داشتم ،
  • علی IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
    0 0
    پیمانکار با واتر جت لوله های فاضلاب را تمیز نمی‌کنند و موجب گرفتی می‌شود واب فاضلاب در طبقه مسکونی زیر زمین ما راه پیدا می‌کنند وزندگی ما را به کثافت کشیده مدیر عزیز ناظر خطوط آب وفاضلاب لطفا کنترل کنید .
  • محمد IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
    0 0
    من ۲۰ متر مکعب در طی ۳ ماه مصرف کردم ادارا اب روستایی گلپایگان ۷ میلیون برام قبض صادر کرده میگه زوری باید بدی اونم ملک مسکونی
  • علی IR ۰۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۷
    0 0
    برای من توی شهریار که ۱۱مترمکعب مصرف کردم ۲میلیون هفتصدهزارتومن قبض اومده جالبه توی قبض زده خوش مصرف چون سه واحدیم اعتراض کردیم بی ثمربوده قبضهای قبلیم ۳۰ تا ۴۰ هزار توم بوده برا ۵۰تا ۶۰متر مکعب ولی این دوره که خیلی کمتر مصرف کردیم ۱۰۰برابر اونده خدا لعنتشوک کنا بحق این شب عاشورا
  • مصطفی دلداده آرانی IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۷
    1 0
    سلام بر تمامی زحمت کشان آبفای کشور درمورد مصارف سکونت غیر دائم نظر بنده این است که ۶ ماه اول سال بصورت سکونت غیر دائم محاسبه شود و ۶ ماه دوم بصورت سایر مصارف خانگی محاسبه گردد. از بذل توجه شما سپاسگزارم
  • مصطفی IR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
    0 0
    4متر مکعب 86000 تومان ما 2 نفریم کارمندی خونه هم نیستیم
  • Mahsa IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    1 0
    کشوری که قرار بود آب و برقش مجانی باشه الان باید میلیون میلیون پول آب بدن
  • صادق IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    0 0
    تعرفه موقت خانگی یعنی چه؟؟؟؟
  • محمد خراسانی IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    1 0
    خواهش می کنم جدول تعرفه آب مصرفی خانگی و اداری یا تجاری را که مامور سازمان آبفا بقر اسالس آن آب بها را برای مردم تعیین می کند برایم ازسال بفرمائید..با سپاس.
  • جواتی IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
    0 0
    آخه آب شورم این قیمتش شیرین بود چی میشد
  • سیدحسن GB ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۹
    0 0
    من نمی‌دانم سازمان اب جهت تشویق مردم برای کم مصرف کردن آب چه گزینه ای را اعمال می‌کنند بنده در دوره ۴۷ روزه از ۱۴۰۲/۳/۱۷تا۱۴۰۲/۵/۲ مصرف آب منزلم ۱۳ متر شده یعنی در ماه حدودا ۸مترمکعب سازمان محترم اب کاشان مبلغ۷۵۷۵۰۰ریال قبض صادر نموده که باحساب سرانگشتی که بعمل آوردم متوجه شدم که مبلغ آبی که برای من آمده ۲/۵ برابر اب معدنی برای من قبض صادر شده اگر من اب معدنی میگرفتم وباان حتی برای دستشویی استفاده می‌کردم باز به صرفه تر از ار سازمان اب بود نمی دآنم مدیران محترم چه تشویقی است که می‌کنند برای صرفه جویی اب خدا وند کمکمان کند امین لطفا پیگیری شود