چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ |۵ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 12, 2024
وبینار علمی تخصصی پدرانه

حوزه / اگر جایگاه پدر تخریب شود مصیبت گریبان خانواده را خواهد گرفت و پشتیبان اصلی از دست می رود و پدر کار آمدی برای خانواده نخواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، وبینار علمی و تخصصی پدرانه با عنوان «بازنمایی نقش پدر در سریال های طنز تلویزیونی» به همت مدارس استان بوشهر، حضرت ام البنین سلام الله علیها دلوار، حضرت رقیه(س) برازجان و فاطمیه خورموج با حضور خانم راضیه میرعلی ملک، نویسنده کتاب "نقش پدر در سریال های طنز تلویزیونی" و سرپرست تحصیلات تکمیلی حوزه خواهران استان قم به صورت مجازی برگزار شد.

میرعلی ملک با اشاره به اهمیت رسانه در تربیت انسان ها گفت: رسانه در انتقال پیام یک ابزاری قوی است و می تواند تربیت افراد جامعه را از جمله کودکان، نوجوانان و جوانان و حتی پدران و مادران تحت تاثیر خود قرار دهد.

وی با بیان اینکه جایگاه پدر در برخی از فیلم های تلویزیونی تنزل پیدا کرده است، افزود: فیلم های تلویزیونی علاوه بر نکات مثبت و مفیدی که دارد، اما پدر در برخی موارد مورد شلیک رسانه ها قرار گرفته است و قوامیت و حق مدارانه بودن نقش پدری زیر سوال رفته است.

سرپرست آموزش تکمیلی حوزه علمیه خواهران قم اظهار کرد: باید توجه داشت که موثرترین ابزار در تربیت افراد جامعه فرزندان و مادرها و پدرهای ما از طریق همین تلویزیون رفتارهای تربیتی را شکل می دهد و انسان‌ها می‌توانند مرتباً یاد بگیرند. تاثیر رسانه‌ها و هنر در روی تربیت افراد بسیار مهم است.

وی افزود: به دلیل اهمیت این امر حضرت آقا در صحبت هایشان به آن تاکید داشته اند و ما باید سعی کنیم در این زمینه مطالعات بیشتری داشته باشیم .برنامه های تلویزیونی به سمت مردسالاری یا پدرسالاری یا فرزند سالاری پیش می روند و اگر جایگاه پدر تخریب شود مصیبت گریبان خانواده را خواهد گرفت و پشتیبان اصلی از دست می رود و پدر کار آمدی برای خانواده نخواهد بود.

میرعلی ملک در پایان تصریح کرد: وظیفه ما طلاب است که بحث های تربیتی را را به صورت تخصصی مطالعه و ما متخصص تر از قبل در کنار هنر های نمایشی بر مباحث تربیتی دقت نظر داشته باشیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha