یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
جوکار

حوزه/ جوکار نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی گفت: امدادرسانی به حادثه دیدگان قطار مشهد- یزد در حال انجام است و باید تدابیری اندیشیده شود تا چنین حوادث دلخراشی رخ ندهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در یزد، دکتر محمد صالح جوکار، نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی صبح امروز در نشست شورای شهر یزد با اشاره به حادثه واژگونی قطار مشهد به یزد و تسلیت به خانواده های جانباختگان این حادثه ،اظهارداشت: باید دلایل بروز حادثه بررسی و پیگیری شود که چرا این اتفاق افتاده و جلوگیری از وقوع مجدد این حوادث شود.

بیشتر بخوانید:

خروج قطار مسافربری مشهد - یزد از ریل | برخورد قطار با بیل مکانیکی | ۱۰ نفر جان باختند

وی اضافه کرد: بحث امدادرسانی در این رابطه در حال انجام است و برای انتقال مجروحان حادثه هم تیم‌های امدادی زمینی و هوایی از شهرهای مشهد، طبس و یزد به محل اعزام شده‌اند تا سریع‌ترین خدمات ارائه شود.

جوکار در ادامه با بیان اینکه ما نباید مصوبات و قوانینی انجام دهیم که مردم مجبور به انجام تخلف شوند گفت: وقتی ما بالاجبار مردم را از تغییر کاربری باغات منع می‌کنیم و هیچ هزینه‌ای هم برای خرید آن نمی‌کنیم مردم هم تخلف می‌کنند پس باید راهکاری ارائه شود تا از تخلفات جلوگیری شود.

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در سال ۹۳ مصوب شد که خط ریل باری یزد از درون شهر خارج و به سمت شرق یزد منتقل شود، اظهار داشت: این مصوبه به استان ابلاغ شد ولی متاسفانه در این سالها هیچ اقدامی برای انجام آن صورت نگرفته است.

جوکار اضافه کرد: اخیرا در سفر دکتر نیکزاد به یزد بحث انتقال ریل باری مطرح شد و مصوبه ای هم داشتیم و به دنبال آن هستیم که ریل باری از یزد خارج شود.

وی گفت: ما به دنبال این موضوع هستیم که در مرحله اول حمل بار را از درون شهر خارج کنیم ولی بحث مسافربری هزینه بالایی دارد و برای مردم سختی زیادی دارد به همین دلیل دنبال آن نیستی تا در آینده بتوان در این زمینه نیز برنامه ریزی کرد.

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در حال حاضر خط راه آهن یزد را به دو قسمت تقسیم کرده و ارزش بسیاری از ملک های شهروندان را هم به شدت کاهش داده است و رفع مشکلات آن برای مردم و شهر منافع زیادی دارد.

جوکار با تأکید بر اینکه برای ارائه خدمات همه انتظار عدالت دارند، گفت: مردم در برخی از نقاط شهر به شدت از خدمات کمی که دریافت می ‍‌کنند گلایه‌مند هستند و انتظار دارند که خدمات شهرداری بدون تبعیض ارائه شود.

وی در پایان با بیان اینکه مردم با حقوق خود آشنا نیستند، افزود: بسیاری از مشکلاتی که جامعه با آن مبتلا است به این دلیل بوده که مردم با حقوق و تکالیف خود نسبت به دیگر همشهریان و موضوعات جامعه آشنا نیستند که نیاز به تلاش همگانی برای آشنایی آنها با قوانین است.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha