چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
موسوی

حوزه / یک تهیه کننده گفت: اگر فیلمسازی به سبک زندگی ایرانی – اسلامی باور قلبی داشته باشد به واسطه کارهایش می‌تواند مروج این سبک از زندگی باشد.

غلامرضا موسوی تهیه‌کننده سینما در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، پیرامون تولیدات خانوادگی سینما، اظهار کرد: به نظرم کرونا تأثیرات جدی روی سینما داشت. تأثیرگذاری روی هنر هفتم بیشتر معطوف به کارهایی جدی و ملودرام می‌شد، زیرا در شرایط سخت کرونایی که مردم با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو بودند ترجیحشان این بود با دیدن کارهای طنز و مفرح کمی از بار مشکلاتشان را بکاهند.

وی افزود: ضرورت چنین تولیداتی (طنز و مفرح) روی تصمیم‌گیری مدیران سینمایی نیز تاثیر گذاشته است. یعنی کارهایی که به معضلات در قالب آثار اجتماعی و خانوادگی نظر دارند، معمولا اجازه ساخت یا نمایش پیدا نمی‌کنند! در چنین شرایطی علاقه‌مندان آثار خانوادگی و اجتماعی تلاش می‌کنند، محصولات مورد نظرشان را از طریق پلتفرم‌ها تماشا کنند. برای همین هم حجم این تولیدات در شبکه نمایش خانگی بالا رفته است.

موسوی در پاسخ به این سوال که آیا با تولیدات سینمایی می‌توان سبک زندگی ایرانی – اسلامی را ترویج کرد؟ چنین توضیح داد: پرواضح است، یکی از بهترین ابزار برای ترویج خانواده اسلامی - ایرانی در جامعه، فیلم‌های سینمایی است اما به این شرط که تولیدات مربوطه این حوزه، بنا به سلیقه و خواست قلبی هنرمند شکل گیرد. نکته مهم در این بحث این است، کارهایی که می‌خواهند مروج فرهنگی خاص باشند نباید تصویری غیر واقعی از جامعه را نشان دهند. این خواسته نیز زمانی محقق می‌شود که مسائل مردم در این تولیدات مدنظر قرار گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha