جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
آیت الله حاج شیخ حسین اصیلی

امام جمعه کاشان با بیان اینکه آیت الله اصیلی در کنار بحث علم، غیرت دینی داشت، تصریح کرد: این عالم وارسته تا پایان عمر در یک خانه خشتی و گلی زندگی می کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان حجت الاسلام والمسلمین سیدسعیدحسینی، شامگاه شنبه یکم مرداد ۱۴۰۱ در مراسم سالگرد ارتحال آیت الله حاج شیخ حسین اصیلی امام جمعه موقت کاشان در مسجد قاسم بن الحسن(ع) محله سرپله کاشان، گفت: مرحوم آیت الله اصیلی در کاشان به دنیا آمد و با خواندن مقدمات نزد آیت الله میرسیدعلی یثربی (ره) برای ادامه تحصیل و بهره مندی از دروس امام راحل و آیت الله العظمی سید محمود شاهرودی به نجف اشرف عزیمت کرد.

امام جمعه کاشان با بیان اینکه آیت الله اصیلی در کنار بحث علم، غیرت دینی داشت، تصریح کرد: این عالم وارسته تا پایان عمر در یک خانه خشتی و گلی زندگی می کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با بیان اینکه زندگی روحانیت اصیل تشریفاتی نیست، تصریح کرد: روحانیت اصیل امام راحل، مقام معظم رهبری و امثال آیت الله اصیلی ها هستند که تا پایان عمر با ساده زیستی زندگی خود را سپری می کنند.

نماینده ولی فقیه درکاشان، انقلاب بودن را از دیگر ویژگی های مرحوم آیت الله اصیلی دانست و تصریح کرد: این عالم وارسته قبل از انقلاب به خاطر دفاع از اسلام و انقلاب زندانی شد و بعد از انقلاب هم در جنگ تحمیلی ۸ ساله حضوری جدی و موثر در جهبه ها داشت.

نماینده ولی فقیه در کاشان مرحوم آیت الله اصیلی را یک عالم با اخلاق دانست و اظهار کرد: ایشان برخوردار از اخلاق نیکو و اهل تهجد و نماز شب بود.

وی خطاب به جوانان گفت: قدر علمای دین را بدانید و اگر تمایل دارید در کنار تمام رشته های دانشگاهی، ورود به حوزه علمیه را هم مد نظر قرار دهید.

شمه ای از حیات پربار آیت الله اصیلی

آیت الله حاج شیخ حسین اصیلی سال ۱۳۰۴ در یک خانواده مذهبی در کاشان چشم به جهان گشود.  

وی تحصیلات ابتدایی و حوزوی را در حوزه علمیه آیت الله یثربی کاشان گذراند و برای ادامه تحصیلات علوم دینی به حوزه علمیه نجف اشرف عزیمت کرد. 

آن مرحوم در نجف اشرف پس از آشنایی با مرحوم نواب صفوی، از محضر حضرات آیات شاهرودی، آقابزرگ تهرانی، حکیم و میبدی و همچنین حضرات آیات امام خمینی (ره) و گلپایگانی(ره) بهره ها برد. 

آیت الله اصیلی پس از آن به کاشان عزیمت کرد و در حوزه های علمیه این شهرستان به تربیت طلاب علوم دینی پرداخت. 

وی علاوه بر تدریس در حوزه های علمیه، در زمان مرحوم آیت الله سید مهدی یثربی نماینده ولی فقیه و امام جمعه فقید کاشان، سالها به عنوان امام جمعه موقت کاشان قلوب مردم دارالمومنین کاشان را به علم، زهد و تقوا منور ساخت.  

آیت الله اصیلی در سن۸۳ سالگی به دیار حق شتافت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha