دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ |۱۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 24, 2024
حجت‌ الاسلام موسوی زاده

حوزه/ حجت الاسلام موسوی زاده گزارشی از فعالیت های مؤسسه آموزش عالی حوزوی امیرالمومنین(ع) اهواز را ارائه داد. 

حجت الاسلام سید جعفر موسوی زاده، معاون آموزش حوزه علمیه خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز، به بیان گزارش مختصری از فعالیت های مؤسسه آموزش عالی حوزوی امیرالمومنین(ع) پرداخت و گفت: در سال تحصیلی جاری موسسه آموزش عالی حوزوی امیرالمومنین(ع) در ۱۰ مدرسه علمیه اهواز و برخی شهرستان های استان خوزستان، رشته های کلام اسلامی، تفسیر و علوم قرآن، اخلاق اسلامی و تاریخ اسلام را برای طلابی که سطح یک را به اتمام رسانده اند برگزار خواهد کرد.

معاون آموزش حوزه علمیه خوزستان افزود: در این دوره ها اساتید فاضل و متخصص رشته های تخصصی از قم و مناطق مختلف استان جهت تدریس حضور خواهند داشت.

وی ادامه داد: در سطح سه به صورت متمرکز هم اکنون ۱۴ نفر در رشته تفسیر موضوعی قرآن، ۳۶ نفر( در دو گروه) رشته مشاوره اسلامی و ۲۱ نفر در رشته فلسفه اسلامی، ۱۲ نفر در رشته نفد وهابیت، ۹ نفر در رشته مهدویت مشغول به تحصیل هستند.

حجت الاسلام موسوی اضافه کرد: در سطح دو نیز ۲۲ نفر از طلاب حوزه علمیه خوزستان در رشته حقوق و قضای اسلامی مشغول تحصیل هستند.

معاون آموزش حوزه علمیه خوزستان خاطرنشان کرد: طبق تفاهم‌نامه حوزه علمیه قم با قوه قضائیه برای سال تحصیلی جدید گروه جدیدی از طلاب درحال گذراندن مراحل پذیرش علمی و گزینش قوه قضائیه هستند که بعد از تایید دوره سطح دو حقوق و قضای اسلامی را آغاز می کنند و بعد از اتمام جذب قوه خواهند شد.

وی در پایان گفت: با توجه به ارتقای حوزه علمیه خوزستان به سطح ۴، رشته های مقتضی این سطح به زودی راه اندازی خواهد شد و در چشم انداز پنج ساله تمامی رشته های مورد نیاز استان خوزستان در این موسسه راه اندازی می شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha