یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
رجبی

حوزه/ آیت الله رجبی گفت: خداوند برای هر قشری از جامعه فرصت‌ها و زمینه‌هایی فراهم می‌کند و با آن فرصت ایشان را مورد آزمایش قرار می‌دهد و شما با همین کار تدریس یا فعالیت اداری که برای صحت و سلامت و بهداشت و درمان مردم انجام می‌دهید می‌توانید هم قرب الهی را کسب کرده و هم سعادت خود در دنیا و آخرت را به دست آورید و اگر کسانی به این مسئله توجهی نکنند در محضر خداوند مسئول خواهند بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله محمود رجبی، در دیدار با اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، که در قم برگزار شد، اظهار داشت: یکی از موفق‌ترین طرح‌هایی که توسط مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) اجرا شده دوره‌های طرح ولایت است.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) تصریح کرد: طرح ولایت، طرح ارزشمندی است که مباحث مربوط به عقاید را به صورت متقن و عقلانی عرضه کرده و پیوندش با زندگی اجتماعی را بیان می‌کند. طرح ولایت و کتاب‌هایی که در آن تدریس می‌شود زیر نظر آیت الله مصباح و با الهام گرفتن از مباحث ایشان تهیه شده و بسیار تأثیرگذار بوده است؛ به طوری که نخبگانی از دانشجویان از این طرح به عنوان طرح ولادت و تولد دوباره نام برده‌ و همچنین طلابی که گفته‌اند ما تازه معنای طلبگی را فهمیدیم.

وی افزود: اینکه شما در نظام پزشکی خدمت می‌کنید این یک نعمت بزرگ الهی است، چون طبق فرهنگ دینی ما، انسان موجودی است مرکب از جسم و روح، و این جسم اگر سالم و بانشاط نباشد در رسیدن انسان به مقامات معنوی و قرب خدا که کار روح است، دچار مشکل می‌شود و ما همانطور که وظیفه داریم در جنبه معنوی و روحی رشد کنیم و از سلامت روحمان صیانت کنیم، شرعا وظیفه داریم از جسم خود نیز صیانت کنیم و این نظام علوم پزشکی ماست که عهده دار این کار است.

آیت الله رجبی خاطرنشان کرد: کار شما فعالیت ارزشمندی است که باید نسبت به آن یک نگاه الهی داشت؛ چرا که سلامتی جسم مردم موجب می‌شود که بندگان خدا به خدا بهتر نزدیک شده و تعالی معنوی پیدا کنند.

وی گفت:آیت الله مصباح همیشه به فکر این بودند که بدانند وظیفه الهی ایشان چیست. به طوری که وقتی تیم پزشکی آیت الله مصباح به ایشان دستور پزشکی دادند، از جمله مقدار خوردن غذا و استراحت و ورزش، با اینکه آیت الله مصباح به سختی صحبت می‌کردند دست‌های خود را به آسمان بلند کرده و فرمودند خدایا شکرت که امروز به تکلیف خودم نسبت به جسمم آگاهی پیدا کردم.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور افزود: خداوند برای هر قشری از جامعه فرصت‌ها و زمینه‌هایی فراهم می‌کند و با آن فرصت ایشان را مورد آزمایش قرار می‌دهد و شما با همین کار تدریس یا فعالیت اداری که برای صحت و سلامت و بهداشت و درمان مردم انجام می‌دهید می‌توانید هم قرب الهی را کسب کرده و هم سعادت خود در دنیا و آخرت را به دست آورید و اگر کسانی به این مسئله توجهی نکنند در محضر خداوند مسئول خواهند بود.

وی تصریح کرد: در زیارت اربعین می‌خوانیم که امام حسین «بَذَلَ مُهْجَتَهُ فِیکَ لِیَسْتَنْقِذَ عِبَادَکَ مِنَ الْجَهَالَةِ وَ حَیْرَةِ الضَّلالَةِ» یعنی امام حسین جان و خون خودش را در راه خدا اهدا کرد برای اینکه بندگان خدا را از جهالت نجات بدهد، اینجا نمی‌فرماید مسلمین را یا شیعیان را، بلکه بندگان خدا را، یعنی امام حسین در فکر این بود که بشریت را نجات بدهد، بنابراین نهضت امام حسین یک نهضت جهانی است و انقلاب اسلامی ایران هم با الهام گرفتن از راه امام حسین ایجاد شد و آن‌هم برای هدایت بشریت است نه فقط مسلمان‌ها و نه فقط شیعیان.

آیت الله رجبی گفت: از آنجایی که هدایت بشر در گرو سلامت جسم و روح افراد است، شما می‌توانید با کارهایتان به این هدایت بشری کمک کنید.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در بیانی می‌فرماید: «شما هر جا که هستید فکر کنید مرکز جهان هستید». بنابراین اگر انسان چنین نگاهی داشته باشد در این صورت سختی‌ها برای او آسان و شیرین می‌شود و افق دیدش وسیع‌تر شده و نگاهش کامل‌تر و وجودش وجود وسیع و مبارکی خواهد شد و مطالبی به ذهنش خواهد آمد که قبلا نبوده و همت بلندی برایش ایجاد خواهد شد.

وی افزود: آیت الله مصباح همیشه توصیه می‌ کردند،کارها را خالصانه و برای خدا انجام دهید و همچنین از توسل به اهل بیت علیهم السلام غافل نشوید که خداوند هر چه را به ما عنایت می‌فرماید از طریق اهل بیت به ما می‌رسد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha